۱۰ هزار و ۹۴ واحد مسکونی نیرو‌های مسلح واگذار شد

با حضور رئیس جمهور، ۱۰ هزار و ۹۴ واحد از واحد‌های مسکونی ساخته شده نیرو‌های مسلح به مالکان، واگذار و عملیات ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی جدید نیز به‌طور رسمی آغاز شد.
کد خبر: 50882
زمان انتشار: 16 مارس 2024 - 13:15 ب.ظ -
32 بازدید

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سه خبر، رئیسی، امروز شنبه، ضمن حضور در نشست شورای‌ عالی مسکن، در آیین واگذاری ۱۰ هزار و ۹۴ واحد مسکونی نیرو‌های مسلح و امضای دستورالعمل اجرایی ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن میان وزرات راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز حاضر شد.
بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، نیرو‌های مسلح در قالب نهضت ملی مسکن متعهد شده‌اند با کمک دولت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی بسازند. طبق آمار ارائه شده، ساخت حدود ۲۳۰ هزار واحد از این تعداد آغاز شده و در مراحل مختلف ساخت از واگذاری زمین تا مراحل پایانی آن است.

در این مراسم، ۱۰ هزار و ۹۴ واحد از واحد‌های مسکونی ساخته شده به مالکان واگذار شد و عملیات ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی جدید نیز به‌طور رسمی آغاز شد.

همچنین، دستورالعمل اجرایی ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن بین وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیرو‌های امضا شد. مهم‌ترین ویژگی این دستورالعمل، ورود زمین‌های بلااستفاده نیرو‌های مسلح با اولویت تأمین مسکن خانواده‌های نیرو‌های مسلح به شبکه زمین کشور است تا بتواند بخشی از نیاز‌ها در مناطق مختلف را برطرف کند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، تاکنون تعداد واحد‌های مسکونی که در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده، از ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار واحد عبور کرده است.

رئیس جمهور در این مراسم، گفت: نیرو‌های مسلح از عناصر و مظهر اقتدار کشور و نظام هستند؛ اگر چه تجهیزات این نیرو‌ها نیز بسیار اهمیت دارد، اما اصلی‌ترین عنصر در قدرت و اقتدار آن، نیروی انسانی است. انگیزه و آرامش نیرو‌هایی که در میدان عمل، آرامش و امنیت کشور را تأمین می‌کنند، نقش مؤثری در ارتقای اقتدار، امنیت و آرامش کشور دارد.

رئیسی اظهار داشت: با توجه به سهم بالای مسکن در سبد هزینه‌های خانوار، تأمین آن برای نیرو‌های انسانی در بخش‌های نیرو‌های مسلح به ارتقا و تقویت آرامش و انگیزه خدمت آنان کمک می‌کند. بنابر این، تلاش و همت مسئولان و فرماندهان نیرو‌های مسلح برای تأمین مسکن نیرو‌ها با همکاری وزارت راه و شهرسازی، بسیار قابل قدردانی است.

رئیس جمهور، تفاهمی را که امروز میان وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح امضا شد، در سرعت دادن به تأمین زمین و ساخت واحد‌های مسکونی از طرف نیرو‌های مسلح را بسیار مفید دانست و با قدردانی از همه تلاش‌های انجام شده، خواستار ادامه تلاش جهادی همه دست‌اندرکاران ساخت مسکن در نیرو‌های مسلح و دیگر بخش‌ها برای به سرانجام رسیدن نهضت ملی مسکن شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *