۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاسی
  • شناسه : 49756
  • 10 بهمن 1402 - 13:38
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
بیش از ۱۶۰۰ خدمت با هنر کارت ارائه می‌شود

بیش از ۱۶۰۰ خدمت با هنر کارت ارائه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،محمد مهدی اسماعیلی، امروز سه‌شنبه در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، با بیان اینکه در همه حوزه‌ها به دنبال ایجاد تحول هستیم، اظهار داشت: حکمرانی بخش فرهنگ در حال پوست‌اندازی است، از تصدی‌گری دستگاه‌های حاکمیتی به میدان‌داری مردم و حلقه‌های میانی؛ این سیاست را به خوبی در دو […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،محمد مهدی اسماعیلی، امروز سه‌شنبه در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، با بیان اینکه در همه حوزه‌ها به دنبال ایجاد تحول هستیم، اظهار داشت: حکمرانی بخش فرهنگ در حال پوست‌اندازی است، از تصدی‌گری دستگاه‌های حاکمیتی به میدان‌داری مردم و حلقه‌های میانی؛ این سیاست را به خوبی در دو سال گذشته در حوزه فرهنگ نیز پیش برده‌ایم.

اسماعیلی، تصریح کرد: در همه حوزه‌ها تلاش می‌کنیم که مسیر ورود مؤثر مردم به حوزه مدیریت فرهنگی را آسان کنیم. در حوزه فضای مجازی نیز خود مردم باید متصدی نظارت و تلاش برای ارتقای وضعیت موجود باشند. امروز همه دلسوزان، نقدهای بسیار جدی در حوزه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های نمایش خانگی دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه باید فضای حضور مردمی برای مدیریت و ارتقای کیفیت را فراهم کنیم، گفت: سامانه مردمی نظارت بر فضای مجازی در حال فراهم شدن است. در حوزه فضای مجازی، رسانه‌ها و همه کانال‌های بالای ۵هزار تن در حال ثبت شدن هستند که الزام قانونی دارد و هیئت نظارت بر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پیام‌رسان‌ها نیز درباره این موضوع، وظیفه دارند.

اسماعیلی، اظهار داشت: همه افرادی که در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی حضور دارند و آن پیام‌رسان، بیش از ۵هزار عضو داشته باشد، باید در این سامانه ثبت شوند؛ آن‌ها از مزایایی برخوردار می‌شوند و در عین حال، نظم و نظارتی نیز برقرار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین در پاسخ به تماس‌ تلفنی یکی از شهروندان درباره هزینه زیاد حج عمره و درخواست این شهروند برای کمتر شدن هزینه، تصریح کرد: متأسفانه در حوزه ثبت‌نامی‌های حج با میراث بدی روبرو هستیم و حج عمره نیز حدود ۹ سال تعطیل شده بود.

اسماعیلی گفت: دولت سیزدهم پس از ۱۳ سال از ثبت نام این شهروند عزیز، بر سر کار آمد. همه تلاش خود را کرده‌ایم تا این سفر با ارز نیمایی انجام شود؛ پیگیر حل این موضوع هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره علت لغو سفر‌های حج، اظهار داشت: همه توافقات با کشور میزبان انجام شده بود، اما متأسفانه در لحظه آخر، سازمان هواپیمایی عربستان و ایران، دچار اختلاف فنی شدند. در حال گفتگو با وزارت امور اقتصادی و دارایی هستیم تا تسهیلات ارزان برای عمره‌گذاران، فراهم شود.
یکی دیگر از هموطنان در این نشست درخواست کرد به خبرنگاران توجه بیشتری شود و خواستار تسهیلاتی برای اجاره مسکن شد.
اسماعیلی در پاسخ، تصریح کرد: در ابتدای دولت، حدود ۴ هزار تن عضو صندوق هنر بودند، اما در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن عضو این صندوق هستند. برای اعطای وام به اعضای صندوق، موردی تأیید نشده است، اما برای موارد خاص درخواست، می‌توانیم ۱۰۰ میلیون تومان وام با تسهیلات قرض‌الحسنه بدهیم.
یکی از روزنامه‌نگاران نیز با حضور برخط، مشکل یارانه مطبوعات را مطرح و اعلام کرد که این یارانه به روزنامه‌نگاران نمی‌رسد و مشکل دیگر نیز درباره کمبود کاغذ و تسهیلات هنر کارت است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ، گفت: بیش از ۱۶۰۰ خدمت فروشگاهی، درمانی و تسهیلاتی با هنر کارت، انجام می‌شود.
همچنین در این تماس‌های تلفنی، خسرو معتضد، نویسنده، درباره کتابی که نوشته شده اما هنوز تأیید نشده است،صحبت کرد.
اسماعیلی در پاسخ، اظهار داشت: شخصا کتاب را مطالعه می‌کنم و نتیجه را به شما اطلاع خواهم داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از این در ۳ برنامه این مرکز حضور یافته که در مجموع به ۳۲ تماس مردمی پاسخ داده و همه مطالبات شهروندان نیز تا به دست آمدن نتیجه، پیگیری و بررسی شده است.
این هفتادمین برنامه مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در سامانه پاسخگویی برخط مسئولان در کوچه خدمت است.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در این نشست گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از وزارتخانه‌های تحول‌گرا و در دوره کنونی فعالیت این دستگاه در دولت سیزدهم با یک سیاست‌گذاری درست، پاسخگوی مطالبات و دغدغه‌های مردم بوده است.
حجت‌الاسلام احمد صالحی در ارزیابی عملکرد و پاسخگویی برخط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روند پاسخگویی این دستگاه به تماس‌های مردمی را مطلوب ارزیابی کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*