۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگی و هنری
  • شناسه : 46028
  • 19 مهر 1402 - 11:57
  • 62 بازدید
  • ارسال توسط :
اهداف دیپلماسی فرهنگی را با ظرفیت‌های اقتصادی پیش می‌بریم

اهداف دیپلماسی فرهنگی را با ظرفیت‌های اقتصادی پیش می‌بریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور در نشست مشترک رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای همسایه با حجت عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، بر اهمیت اقتصاد و اقتصاد فرهنگی در پیشبرد اهداف فرهنگی تاکید کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در این نشست که […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور در نشست مشترک رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای همسایه با حجت عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، بر اهمیت اقتصاد و اقتصاد فرهنگی در پیشبرد اهداف فرهنگی تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در این نشست که در حاشیه چهارمین روز برگزاری نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه برگزار می شد، اظهار کرد: آغاز تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با دوره دهم فعالیت این سازمان و دولت سیزدهم همزمان شد. در طرح تحولی که آماده شد به دنبال ارتقای دیپلماسی فرهنگی بودیم.

وی ادامه داد: برخی می‌پرسند رایزنان فرهنگی چه می‌کنند؟ جدا از این که باید گفت، با نفس گرم امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، صدور انقلاب اسلامی ایران صادر شد، اما رایزنان فرهنگی در این عرصه، تلاش کردند با حمایت از جریانات همسو، ظرفیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را افزایش دهند.

ایمانی پور با تاکید بر اینکه، ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، رکن اساسی فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است، ابراز کرد: گر چه مجموعه فعالیت‌های زیادی در این سازمان از قبل وجود داشته است و دارد، اما در حوزه اقتصاد فعالیتی نداشتیم. به تازگی فعالیت در عرصه اقتصاد فرهنگ را آغاز کرده ایم تا بتوانیم از ظرفیت‌های اقتصاد فرهنگ برای ترویج فرهنگ و پیشبرد اهداف دیپلماسی فرهنگی بهره ببریم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که هر مقوله ای، هر چه اقتصادی‌تر بشود ترویج آن آسان‌تر می‌شود و سرعت توسعه آن بیشتر می‌شود. در واقع، قاعده توسعه یک حوزه این است که برای کنشگر‌های فعال در آن، ظرفیت سودآوری ایجاد می‌کند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مشکل نهاد‌های فرهنگی را بضاعت اقتصادی پایین آن‌ها دانست، و افزود: به عنوان مثال، بودجه یک شبکه تلویزیونی معاند، پنجاه برابر بودجه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است. گرچه نیرو‌هایی در این سازمان حضور دارند که دارای انگیزه و توانمندی زیاد هستند، اما برای ادامه کار، نیازمند ابزار‌های درخور هستیم. مشکل امروز کاربلد‌ها در حوزه فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی، همین موضوع مشکلات اقتصادی که نیاز است حمایت بشوند. این گونه است که می‌توانیم تصویر جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش، در خارج کشور پرفروغ‌تر کنیم بتوانیم ماموریتی که نهاد رهبری و دولت بر دوشمان گذاشته اند به مقصد برسانیم.

نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های همسایه، از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲، به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*