۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی
  • شناسه : 43286
  • 31 تیر 1402 - 14:08
  • 114 بازدید
  • ارسال توسط :
میراث‌دار ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح های نیمه‌تمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم

میراث‌دار ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح های نیمه‌تمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،️️️️️ اولین نشست تخصصی  علیرضا زاکانی  شهردار تهران با محوریت کمیسیون ماده پنج و اقدامات حوزه شهرسازی و دومین نشست با موضوع حمل و نقل عمومی و امروز سومین نشست با محوریت حوزه فنی و عمرانی برگزار شد. شهردار تهران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه امروز سومین نشست […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،️️️️️ اولین نشست تخصصی  علیرضا زاکانی  شهردار تهران با محوریت کمیسیون ماده پنج و اقدامات حوزه شهرسازی و دومین نشست با موضوع حمل و نقل عمومی و امروز سومین نشست با محوریت حوزه فنی و عمرانی برگزار شد.

شهردار تهران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه امروز سومین نشست تخصصی است، گفت: نشست اول در حوزه شهرسازی، نشست دوم در حوزه حمل و نقل بود و نشست سوم در حوزه فنی و عمرانی است. در حوزه فنی و عمرانی توسعه و ساخت ابنیه شهر را داریم که در این حوزه نسبت به نگهداشت و مقاوم سازی شهر گام برداشته می‌شود تا ما به ازای شرایط آنچه را داریم به بهترین شکل حفظ کنیم. در بخش دیگر نیز ناظر بر هدایت و کنترل پروژه‌ها به عنوان متولی کار در عرصه فرامحلی و فرامنطقه‌ای مسئولیت مستقیم بر عهده معاونت فنی و عمرانی است.
میراث دار ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح  نیمه تمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم
زاکانی با بیان اینکه در مدتی که در شهرداری هستیم میراث دار ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح های  نیمه تمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم، تصریح کرد: ما ۱۰ هزار میلیارد تومان را تکمیل و افتتاح کردیم و علاوه بر ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده طرح های جدیدی را نیز آغاز کرده ایم.
بهره برداری از قطعه اول آزادراه شهید شوشتری امسال
وی همچنین اعلام کرد: ما امروز در شهر تهران چهار مجموعه بزرگ مقیاس شامل یک آزادراه، دو بزرگراه و چهار کیلومتر مسیر کنار بزرگراه‌ها را دنبال می‌کنیم؛ آزادراه شهید شوشتری بیش از ۱۶ کیلومتر است که قطعه اولش ۹.۲ کیلومتر بوده و در حال ساخت است که امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.
زاکانی ادامه داد: بزرگراه بعدی شهید بروجردی است که از سال ۸۹ شروع شده است و دارای دو مرحله است که مرحله اول و عمده آن امسال افتتاح می‌شود که با حدود ۶۰ درصد پیشرفت آن را تحویل گرفتیم و دراین مدت اقدامات طوری دنبال شد که افتتاح آن را پیش رو خواهیم داشت.
کوتاه کردن ۷۳۰ کیلومتر راه شهروندان با اصلاح ۹۸ تقاطع پایتخت
وی افزود: طرح بعدی کندرو‌های بزرگراه آزادگان به طول ۴ کیلومتر است که در دست اقدام است. دیگر طرحی که در خصوص کارکرد‌های طراحی شده برای شهر قرار دارد اصلاح ۹۸تقاطع است که ۷۳۰ کیلومتر راه مردم را نزدیک می‌کند و حدود یک میلیون لیتر مصرف بنزین را کاهش می‌دهد و کاهش آلودگی هوا و ارائه خدمت بیشتر به مردم را به دنبال دارد. این اصلاح‌ها ناظر به بزرگراه‌هایی است که هم اکنون استفاده می‌شود، اما دسترسی‌ها و تقاطع‌های آن اصلاح نشده و این کار باعث می‌شود که ۷۳۰ کیلومتر راه مردم نزدیک و در واقع ۷۹۳ کیلومتر را به ۵۳ کیلومتر تبدیل می‌کند.
کاهش ۲۷۲ کیلومتر از مسیر مردم طی ۲سال اخیر
شهردار تهران اضافه کرد: سال گذشته ۱۱ تقاطع کامل و ۸۶ کیلومتر راه مردم نزدیک شد. امسال ۲۳ مورد دیگر هدف گذاری شده که ۱۸ مورد آن را تحویل می‌دهیم و ۱۸۶ کیلومتر دیکر از راه مردم نزدیک خواهد شد. ۵ مورد دیگر نیز، چون معارض دارد وعده آن را برای امسال نمی‌دهیم. این اصلاح تقاطع‌ها نیز ایجاد است و پل و رمپ و لوپ را احداث می‌کنیم و مثلا مربوط به ساخت یک دور برگردان نیست.
گشایش بزرگ ترافیکی در مرکز شهر با اجرای طرح شهید متوسلیان با حدود ۳۰همت هزینه
زاکانی گفت: موضوع بعدی طرح تونل شهید متوسلیان به طول ۹.۸ کیلومتر است که از انتهای بزرگراه شهید صیاد قبل از میدان سپاه تا آزادگان ادامه دارد و امکانی را فراهم می‌کند که این ۹.۸کیلومتر، میانه شهر را نجات می‌دهد و حدود ۲۵ تا ۳۰ همت نیز برآورد هزینه آن است که گشایش بزرگی برای تهران خواهد شد.
وی بیان کرد: این پروژه در شورای ترافیک مطرح شد و بزرگترین مطلوبیت برای تهران این پروژه خواهد بود.
زاکانی با بیان اینکه این آزادراه جاده امام رضا (ع) از بزرگراه شهید رستگار را به بزرگراه یاسینی متصل می‌کند، خاطرنشان کرد: ۵.۵ درصد ترافیک شرق تهران و ۱.۵ درصد ترافیک کل شهر با این طرح کاهش خواهد یافت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بال غربی بزرگراه یادگار امام (ره) که تعطیل شده بود، با تفاهم با وزارت دفاع و ارتش انجام شد، به طوری که پادگان جی مورد تفاهم قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم تا میدان فتح و پس از آن؛  طرح را ادامه دهیم.

تا ۲سال دیگر ۳۰ کیلومتر به شبکه جمع آوری آب‌های سطحی اضافه می‌شود

شهردار پایتخت در ادامه یادآور شد: طرح بعدی ما رفع مشکلات جمع آوری آب‌های سطحی است که شرکت خاکریز آب متولی این عملیات عمرانی است. تهران چهار بلیه شامل سیل، زلزله، طوفان و فرونشست دارد که البته مخاطرات به یک اندازه نیست و ناظر بر مخاطره دوم و وقوع سیل در هفت رود دره به ویژه در غرب تهران طرح گسترده‌ای را دنبال می‌کنیم که امکانی فراهم می‌شود تا بتوانیم ۱۱ طرح را با رقم دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به پایان برسانیم. تا امروز ۱۴.۶ کیلومتر افتتاح کردیم و ۷.۴ کیلومتر نیز در دست احداث است. امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ به میزان ۳۰ کیلومتر به شبکه جمع آوری آب‌های سطحی اضافه کنیم.

هزینه کرد بیش از دو هزار میلیارد تومان برای مقاوم سازی ابنیه تاکنون

وی افزود: بخش دوم نگهداشت شهر است و ما در این حوزه در دو قسمت اقدامات جدی انجام می‌دهیم؛ یک قسمت پل‌ها و ابنیه هستند که عملاً مقاوم سازی در ۶۶ ابنیه را آغاز کرده ایم که ۱۶ ابنیه در دست اقدام است و ۲۶ تا نیز مقاوم سازی شده و امیدواریم شرایط ابنیه که تا کنون بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه داشته به نتیجه برسانیم.

۹۱درصد پیشرفت فیزیکی پایداری گود برج میلاد

زاکانی با بیان اینکه گود برج میلاد فوق العاده پر خطر بود، تصریح کرد: امروز پایداری این گود ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموعه ۱۸ هزار متر مربعی نیز اقدام اساسی انجام دادیم. گود فرهنگ نیز بر عهده ماست که مقاوم سازی خواهد شد.

عبور از ۶۰۰ هزار تن توزیع آسفالت طی ۴ماه اخیر

 

شهردار تهران با اشاره به آسفالت شهر، خاطرنشان کرد: تهران ۱۱۰ میلیون متر مربع مساحت دارد و نیازمند ۱۱ میلیون متر مربع برای ترمیم است و سالانه باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر توزیع شود. اینگونه می‌توان هر ۱۰ سال یکبار آسفالت را تجدید کرد. در گذشته ۶۶۰ هزار تن آسفالت توزیع شده که رکودی را در این دوره در این زمینه شاهد بودیم.

وی تأکید کرد: ما در این مسیر هم بازسازی کارخانه‌های موجود را در دستور کار داشتیم و شرایط به سمتی رفت که توانستیم دو کارخانه را به کارخانجات موجود اضافه کنیم. در سال ۱۴۰۰ که نیمی از آن به دوره ما باز می‌گشت ۵۴۰ هزار تن آسفالت توزیع شده بود و سال قبل کلا ۷۶۰ هزار تن آسفالت توزیع شده بود که از میانگین عبور کردیم. امسال ۱.۵ میلیون تن آسفالت پیش بینی شده که رقم هزینه آن چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

 

شهردار تهران با بیان اینکه در این چهار ماه از ۶۰۰ هزار تن توزیع آسفالت عبور کردیم، گفت: هدف گذاری ما این است که تا پایان سال بیش از ۱.۵ میلیون تن آسفالت را توزیع کنیم و سالیانه ۱۰ درصد از همین امسال آغاز شود. امروز در سطح شهر ۱۷۰ اکیپ فعال هستند که ۱۴۶ اکیپ برای لکه گیری است و مابقی مجموعه‌هایی هستند که به صورت مکانیزه تراش و روکش را انجام می‌دهند و امکان به گونه‌ای فراهم شده تا ۳۹۰ هزار تن آسفالت در معابر بزرگراهی توزیع شود که در دست اقدام است و مابقی در معابر فرعی انجام می‌شود.
وی افزود: دیروز از مرز هشت هزار و ۳۰۰ تن تولید آسفالت عبور کردیم و امیدواریم با کارخانجات جدید از این بیشتر نیز تولید کنیم.

 مناسب‌سازی ۳۹۲ کیلومتر از معابر شهر با هدف شهر انسان محور تا پایان سال

شهردار تهران عنوان کرد: موضوع بعد درباره مناسب سازی شهر است که تا امروز ۳۵۰ کیلومتر انجام دادیم که تا پایان سال ۳۹۲ کیلومتر خواهد شد و می‌خواهیم در این حوزه پیاده رو‌ها را در شرایطی قرار دهیم که یک شهر انسان محور با ایجاد زمینه‌های مناسب آن داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته طرح من شهردارم را شروع کردیم که عملا ۳۵۰ هزار نفر شرکت کردند و ۴۶۰ هزار انتخاب داشتند و از ۲۰۸۰ طرح  ۱۴۶۰ طرح  را انتخاب کردند. سال گذشته ۱۳۶ طرح  را تحویل دادیم و امسال ۱۰۸۸ پروژه تحویل می‌شود که ۶۳۰ مورد آن قدرالسهم معاونت عمرانی است. این ۱۳۶ طرح  ۵ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

برای ۱۲۳ ناحیه طرح ویژه مرمت، مشخص شده است

زاکانی تاکید کرد: مسیری را می‌رویم که همه نیاز‌های شهر در حوزه زیرساختی را توسعه دهیم تا مبتنی بر آن شرایط به سمتی برود که اقدامات متناسب با انسان محوری درباره پیاده رو‌های شهر را انجام دهیم و هم در مسیر توسعه معابر شهری بزرگراهی، آزادراهی و معابر درجه دو وسه اقدامات جدی انجام دهیم. مثلا طرح شهید متوسلیان که هم پیمانکار آن انتخاب شده و هم درباره موضوعات آن صحبت‌های لازم انجام شده است را داشته باشیم. در بحث نگهداشت امیدواریم ۲۲ محور بزرگراهی را نگهداشت صحیح داشته باشیم. از سال گذشته یک الگوی نگهداشت مشخص طراحی شده و مشخص شده که کدام معابر نیاز به ترمیم دارند به طوری که برای ۱۲۳ ناحیه طرح ویژه مرمت، مشخص شده است.

ساخت طرح  شهید متوسلیان تا میدان شوش دوطبقه و از میدان شوش تا آزادگان به صورت کنار هم

در ادامه این نشست شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار رادیو با محوریت طرح های نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالا، خاطرنشان کرد: سقوط و عقب نشینی طرح  پایانه شرق به دلیل رها کردن طرح است و زمان واگذاری از دوره چهارم به پنجم، طرح  بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پس از آن رها شده است؛ این طرح در حال اجراست و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
زاکانی با بیان اینکه طرح  یادگار امام (ره) فعال است، تصریح کرد: فراز و نشیب‌های این طرح مربوط به تعارضات ملکی است و در تفاهم با وزارت دفاع قدرالسهم خود را پرداخت کرده ایم و روز دوشنبه نیز با وزیر آموزش و پرورش در مورد دیگر معارض این طرح جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد.
وی با تأکید بر اینکه سه گروه در طرح  تونل شهید متوسلیان کار و مطالعه کردند، یادآور شد: یک ایده تونل دوبل روی هم، دیگری دو تونل کنار هم و ایده سوم ایجاد تونل دو طبقه در نیمی از مسیر و تونل کنار هم در بخش دیگر آن بود؛ بخش اول تا میدان شوش و بخش دوم نیز از میدان شوش تا آزادگان است؛ این نگاه منطقی‌تر بود و عناصر مختلف برای این طرح پیش قدم بودند و با یکی از پیمانکاران با توجه به قابلیت‌های آن وارد تفاهم شدیم تا ظرف سه سال خاتمه پیدا کند.
مجوز ساخت طرح شهید متوسلیان طرح مبتنی بر مولدسازی است

زاکانی همچنین پاسخگوی پرسش خبرنگاری دیگر در خصوص اعتبارات تونل شهید متوسلیان شد و گفت: مرحله  دوم طرح شهید بروجردی چند معارض دارد که ماده ۹ شده و اگر معارضین رفع شود، در ابتدای سال آینده به بهره برداری می‌رسد؛ برای طرح  شهید متوسلیان منبع خاصی در نظر نگرفتیم و از طریق مولدسازی پیرامون پروژه، فراتر از خود طرح برای شهر امکان ایجاد خواهد شد. مجوز ساخت این طرح مبتنی بر مولدسازی است.

کل منابع طرح شهید شوشتری توسط شهرداری تامین می‌شود

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره طرح  شهید شوشتری و کمک وزارت راه و شهرسازی گفت: با راه و شهرسازی تفاهم کردیم و به خود ما واگذار شده و هم اکنون در مسیر قاعده مندی در دولت است. اجرائیات در دست ما است و بخش عمده‌ای از آزادسازی آن را انجام دادیم. انتهای کار برای مرحله  اول ناظر به ورزشگاه تختی است که آن را با وزارت ورزش و جوانان پیش می‌بریم و عملا فاز یک کار ما قابل عرضه است که برای آن شرکت پروژه‌ای تاسیس می‌شود و شهرداری مسئول آن است. کل منابع هم توسط خود ما تامین می‌شود.

با مولدسازی و مشارکت مردم گلوگاه مالی نخواهیم داشت

 

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره طرح های پایانه شرق، یادگار امام (ره) و متوسلیان ادامه داد: پایانه  شرق که در گذشته ۹۰ درصد پیشرفت کرده بود و بعد به قهقرا رفته، امسال تکمیل می‌شود. ضمن اینکه شیوه‌هایی را دنبال می‌کنیم تا خدمات ارائه شده را به مرور زمان نگذاریم.
وی  با بیان اینکه در بحث تامین مالی سه مسیر داریم، افزود: نخست مسیر عادی است که از گذشته بوده و آن را فعال می‌کنیم و با انضباط مالی مهمترین استفاده را می‌بریم. به عنوان مثال عوارض سالانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان بوده، اما با طرح‌ها و اقداماتی که انجام شد، مردم در سال گذشته ۲۷۰۰ میلیارد تومان عوارض پرداخت کردند. مولدسازی راه دوم است چرا که به منابع زیادی نیاز داریم مثلا در حمل و نقل ۷۰۰ هزارمیلیارد برای حمل و نقل باید هزینه شود و بخش فنی ظرفیت‌های بزرگی را می‌طلبد. به عنوان مثال یک پایانه‌ای که باید احداث شود معمولا روی زمین بوده، اما ما آن را زیر زمین می‌بریم و روی زمین شهرک‌های الگو می‌سازیم تا مشکل شهر حل شود و از منابع درآمدی آن پایانه و بخشی از مترو را می‌سازیم که این مولد سازی است.
زاکانی بیان کرد: از پارکینگ‌های زیر سطحی و جداره سازی‌های زیر سطحی منابع مان را خلق می‌کنیم و ارزش افزوده‌ای که از پیرامون آن داریم. هزینه طرح  متوسلیان ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد است، اما با مولد سازی ارزشی که خلق می‌شود بیش از این‌ها است و منابع آن برای ما گلوگاه نخواهد بود، چون اگر به منابع متداول عمومی تکیه کنیم ممکن است پروژه‌ها ده‌ها سال طول بکشد، اما خلاقیت و مولدسازی این مسیر را کوتاه می‌کند.

شهردار تهران افزود: سومین روش مشارکت است که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان طرح  مشارکتی امضا کردیم.

۳ مورد عوارض، پارکینگ و بازگشایی را در مورد بیمارستان شهدای تجریش دنبال می‌کنیم

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری دیگر با موضوع فرسودگی زیرساخت‌ها و همچنین نبود پارکینگ در بیمارستان شهدای تجریش، گفت: ما امروز مسیر تشدید فعالیت را برای نگهداشت درست شهر آغاز کرده ایم؛ سالیانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت نیاز داریم و امسال تولید ۱.۵ میلیون تن با چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده تا بتوانیم شهر را از فرسودگی خارج کنیم.
وی افزود: تهران ۷۵۳ عرشه پل دارد که سعی می‌کنیم به بهترین شکل این ابنیه را حفظ کنیم و خدمات آن به شکل خوبی به شهر ارائه شود.
زاکانی با بیان اینکه عقل سلیم حکم می‌کند پروژه‌های زودبازده و موجود را تکمیل کنیم، تصریح کرد: پروژه‌هایی را که دنبال می‌کنیم تکمیل کننده پروژه‌های مشخص ماست؛ پروژه متوسلیان سه تا چهار سال زمان می‌برد و علاوه بر آن پروژه شهید شوشتری و یادگار امام پروژه‌های اساسی هستند.
شهردار تهران تأکید کرد: در مورد بزرگراه شهید شوشتری، کل بار رینگ شرقی تهران که از بزرگراه بسیج عبور می‌کند، شهر را دچار مشکل مضاعف کرده و برنامه ریزی برای رفع آن انجام شده است.
وی با بیان اینکه ما میراث دار مشکلات گذشته هستیم، گفت: بیمارستان شهدای تجریش بیمارستان بزرگی است که سه مشکل درخصوص آن داشتیم؛ علاوه بر عدم دریافت پروانه، حق و حقوق شهر پرداخت نشده که تفاهم کردیم این حق و حقوق پرداخت شود. تنها این طرح  هم نیست که حقوق آن پرداخت نشده و پروژه‌های دیگری را نیز در سطح شهر داریم.
زاکانی گفت: قرار شده در قسمت شمال بیمارستان پارکینگ ساخته شود که در دسترس‌تر است؛ ساختمان‌های قدیمی این محوطه نیز به عنوان ساختمان‌های بیمارستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از سمت خیابان شمالی بیمارستان نیز تخریب بخشی از سوله‌ها صورت می‌گیرد که آثار سوء و حجم ترافیکی کاهش پیدا کند؛ لذا ما عوارض، پارکینگ و بازگشایی را دنبال کردیم.

شروع ساخت پارکینگ برای بیمارستان‌های شریعتی و امام خمینی (ره)

 

زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه همشهری درباره آخرین وضعیت جمع آوری پل‌های شهر و نهضت پارکینگ سازی نیز توضیح داد: دو دسته پارکینگ را دنبال می‌کنیم؛ پارکینگ‌هایی با ابنیه ثابت و پارکینگ‌های مکانیزه. چند هفته پیش برای بیمارستان‌های شریعتی و امام خمینی (ره) شروع ساخت پارکینگ را داشتیم. در واقع بالغ بر یک همت مقدار تفاهمی است که بین معاونت فنی و عمرانی و سازمان ترافیک انجام شده تا در این حوزه رونق را شاهد باشیم.
وی افزود: درباره جمع آوری پل‌ها نیز پل‌هایی که وجود دارد بالای ۷۰۰ پل است که برخی از این پل‌ها به مرحله‌ای رسیده اند که نیاز به مقاوم سازی و یا جمع آوری دارند. با توجه به شرایط سازمان ترافیک در حال بررسی و مشخص کردن این است که کدام یک قابل جمع آوری است و جایگزین آن باید چه چیزی باشد. مثلا برای مقاوم سازی پلی باید مبلغ بالایی هزینه کنیم که باز با آن کار هم مشکل شهر حل نمی‌شود، بنابراین تفاهم بین معاونت‌های فنی و عمرانی، مناطق و حمل و نقل شده تا حمل و نقل ایده‌های نهایی خود را مطرح کند و درباره آن اقدامات لازم انجام شود.

برق استفاده شده در محل برگزاری نشست برق ژنراتور است

 

شهردار پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه هم میهن در مورد استفاده از چراغ‌های روشنایی در محل برگزاری نشست خبری اظهار کرد: برق این محل از ژنراتور است و به برق شهر ارتباطی ندارد و برق شهری نیز ربطی به ما ندارد؛ ما کار مشترکی را در حوزه برق با وزارت نیرو انجام می‌دهیم که از منطقه ۶ آغاز شده است؛ چراغ‌های موجود در سطح شهر به چراغ‌های ال‌ای دی تبدیل می‌شود و ۲۰۰ مگاوات مصرف برق را کاهش خواهد داد. امیدواریم این اقدام به سایر مناطق نیز تسری داده شود.
وی با بیان اینکه کارخانه آسفالت بیش از ۷۰۰ فیلتر دارد و تولید آلایندگی آن کمتر از یک دستگاه اتوبوس است، یادآور شد: آسفالت تولیدی این کارخانه نیز بسیار با کیفیت و به صرفه است؛ این تولید در شرق تهران امکانی را ایجاد می‌کند که در محل از آسفالت استفاده شود و کیفیت افزایش پیدا کند.
زاکانی با اعلام اینکه تردد خودرو‌های سنگین برای تردد آسفالت از غرب به شرق تهران نیز صورت می‌گیرد و چندان تفاوتی با تردد خودرو‌ها از کارخانه شرق تهران به معابر آن وجود ندارد، گفت: انشعابات کارخانه فعال نشده و اگر حساسیت برای محیط زیست وجود دارد باید تلاش شود چنین طرح‌هایی عملیاتی شود که آثار سوء زیست محیطی را کاهش دهد.
شهردار تهران گفت: در حوزه حفره‌های ایجاد شده در شهر تفاهم نامه‌ای با یک شرکت خارجی منعقد می‌کنیم که یک تا متر را اسکن می‌کند.
عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه برگزاری نشست‌ها در مشورت با اهالی رسانه‌ها در محل اجرای پروژه‌ها برگزار می‌شود، گفت: از همین طریق کمک می‌شود که دستاورد‌ها به سمع و نظر شهروندان برسد و بر اساس نظرات خبرنگاران، مسیر ادامه خواهد یافت؛ برق استفاده شده در محل برگزاری نشست نیز برق ژنراتور است.
شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری شهر درباره خاک ریختن روی طرح  شهید بروجردی گفت: این پروژه کنار میدان فتح بود که زمان دوره چهارم کار‌های اولیه آن انجام شد و در دوره پنجم روی آن خاک ریختند که ما مجبور شدیم خاک آن را برداریم. چون طرح  را مسکوت گذاشته بودند روی پل‌های طرح بروجردی خاک ریخته بودند و آن را پر کرده بودند تا تبدیل به فضای سبز کنند. ما خاک را برداشتم تا طرح  را ادامه دهیم و تفاهم با معارضین را انجام دادیم. هم اکنون نیز در محل تحویل شده باید ۳۷۰ شمع احداث شود که ۳۵۰ مورد آن را انجام دادیم.
زاکانی در باره جلوگیری از سرقت از ادوات و تجهیزات پل‌ها نیز ادامه داد: این مشکلات وجود داشت که دنبال می‌کنیم از این سرمایه‌ها صیانت کنیم به طوری که نظارت را تشدید کردیم و همچنین با پلیس هماهنگ کردیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*