به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر، رادیو گفتگو در برنامه صبح و گفتگو با آقای محمدرضا بیدخام- مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفتگو کرد، جزئیات این گفتگو به شرح ذیل است: سوال: درباره اطلاعیهای که منتشر شده که هموطنان پاسخ شماره ناشناس خارجی را ندهند توضیح میدهید ماجرا چیست؟ بیدخام: متاسفانه نوع […]
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر، رادیو گفتگو در برنامه صبح و گفتگو با آقای محمدرضا بیدخام- مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفتگو کرد، جزئیات این گفتگو به شرح ذیل است:
سوال: درباره اطلاعیهای که منتشر شده که هموطنان پاسخ شماره ناشناس خارجی را ندهند توضیح میدهید ماجرا چیست؟
بیدخام: متاسفانه نوع کلاهبرداری در چند سال گذشته مرسوم شده و در برخی از موارد هم متاسفانه همچنان ادامه دارد به این صورت که از سرشمارههای ناشناس بین المللی با برخی از مشتریان محترم توسط یک رباط، یک بار یا چند بار تماس گرفته میشود و بعد از یک یا دو بوق تماس قطع میشود و برای مشترک محترم مان تماس از دست رفته یا میسکال ثبت میشود. متاسفانه برخی از مشتریان به این سرشمارههای غیرمتعارف تماس میگیرند و، چون این مسیر ارتباطی اش مسیر غیرمتعارف و خاصی هست، مشتری دچار هزینههای غیرمتعارف میشود، تاکید ما بر این است که مشتریان محترم هیچگونه تماسی با اینگونه سرشمارههای غیرمتعارف نداشته باشند، چون مسیر ارتباطی شان مسیر غیرمتعارف و ناشناس است.
سوال: تبعاتی که برای هموطنان دارد فقط هزینه است یا تبعات دیگری هم خواهد داشت؟
بیدخام: نه، هزینه غیرمتعارف سنگینی به مشتریان وارد میکند.
سوال: چون تماس بین المللی است؟
بیدخام: تماس بین المللی از مسیرهای خاصی هم هست یعنی مسیری از آفریقا یا اروپا میرود و برای مشترک هزینه غیرمتعارف ثبت میشود، پیشنهاد ما این است که اگر مشترک واقعا نیاز ندارد به تماسهای بین المللی از طریق پرتال شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir قسمت مخابرات من، تماس بین المللی اش را قطع کند و یا این که مراجعه کند به مرکز مخابراتی و تماس بین المللی اش را قطع کند.
سوال: این پیش شمارههای خاص که اشاره کردید پیش شمارههای مشخص هستند یا نه متفاوت هم زیاد است؟
بیدخام: خیر، شمارههای غیرمتعارف و نامشخصی هست که توسط یک رباط به مشترک زنگ میزنند و بعد مشترک از روی کنجکاوی یا مثلاً یک مسابقه ماهوارهای هست زنگ میزند، چون مسیر غیرمتعارف است هزینه خیلی سنگینی به دوش مشترک وارد میشود.
سوال: پس توصیه شما این است که اگر که اینچنین تماس از دست رفتهای داشتند اصلاً تماس مجدد نگیرند و اگر پاسخ هم بدهند همین تبعات را برایشان دارد درست است؟
بیدخام: دقیقاً، یک یا دو تا زنگ مشترک میخورد و بلافاصله قطع میشود برای مشترک تماس از دست رفته ثبت میشود مشترک از روز کنجکاوی زنگ میزند و متاسفانه یک هزینه سنگینی به مشترک وارد میشود.
سوال: درباره اهداف این اقدام بفرمایید، چه کلاهبرداری میشود، چه سودی برای طرف دارد؟
بیدخام: کلاهبرداری است، چون مسیر ارتباطی مسیر غیرمتعارف است برای سمت گیرنده با فرستنده یک منبع درآمدی هست.
سوال: آمار دارید که چقدر از هموطنان متضرر شدند؟
بیدخام: آمار نداریم، ولی موردی که برای برخی از مشتریان بوجود آمده به مراجع ذیصلاح اطلاع بدهید، پیگیری میکنند و اگر مشترک محترم مان هم نیاز به راهنمایی دارد میتواند با شماره ۲۰۲۱ سامانه ارتباط مردمی ما تماس بگیرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی "3خبر" می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.