۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » 3khabar » خبر فوری » فرهنگی و هنری
  • شناسه : 10408
  • 27 بهمن 1400 - 16:08
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
“همیشه لحظه‌ی باران”؛ پایان خوشایند جشنواره‌ی موسیقی فجر

“همیشه لحظه‌ی باران”؛ پایان خوشایند جشنواره‌ی موسیقی فجر

“بگو از آنهمه رویا چگونه برگردم منی که در سر دنیا شبیه یک دردم” سه شنبه ۲۶ بهمن ماه تالار رودکی میزبان اولین کنسرتِ آلبوم “همیشه لحظه‌ی باران”، اثری به آهنگسازی و نوازندگی بهنام ابوالقاسم، خوانندگی پوریا اخواص و شعر علیرضا کلیایی بود. اثری که پس از دو سال از انتشار نسخه‌ی دیجیتالی، به تازگی […]

“بگو از آنهمه رویا چگونه برگردم

منی که در سر دنیا شبیه یک دردم”

سه شنبه ۲۶ بهمن ماه تالار رودکی میزبان اولین کنسرتِ آلبوم “همیشه لحظه‌ی باران”، اثری به آهنگسازی و نوازندگی بهنام ابوالقاسم، خوانندگی پوریا اخواص و شعر علیرضا کلیایی بود.

اثری که پس از دو سال از انتشار نسخه‌ی دیجیتالی، به تازگی از نسخه‌ی فیزیکی آن رونمایی شده است، دیشب با اجرای زنده‌ی آلبوم توسط پدیدآورندگان اثر و با حضور هنردوستانی که خود را به فضای این آلبوم و موسیقی آن نزدیک می‌دانند ارتباطی بی‌واسطه بین خالق اثر و مخاطب پدیدآورد.

 

این اتفاق که هم‌زمان بود با سی و هفتمین جشنواره‌ی موسیقی فجر، با استقبال اهل هنر و مخاطبان موسیقی مواجه شد.

بهنام ابوالقاسم، اهنگساز و پیانیست آلبوم همیشه لحظه‌ی باران و کارنامه‌ی هنری او برای هرکس که موسیقی خوب را بشناسد و دنبال کند آشناست.

اگر بخواهم از کارنامه‌ی هنری او بنویسم در این مختصر نمی‌گنجد اما اتفاقی که در این اثر افتاده و آن را از فعالیت‌های دیگر او متمایز می‌کند، این است که بهنام ابوالقاسم در “همیشه لحظه‌ی باران”، خود را و تجربه‌ی موسیقی، هنری‌اش را به صورت مستقل و بدون دخالت اِلمان‌هایی که شاید سلیقه‌‌ی او در موسیقی نباشد و در آثاری که با آن همکاری داشته بنا به رعایت لوازم فعالیت تیمی، نظر خود را به طور مستقل بر آثار اعمال نکرده است؛ در این اثر که آلبومی است آزاد، توانسته تجربه‌، دانش و سلیقه‌ی هنری خود را بی‌هیچ ‌ دخالتی در خلق به کار گیرد.

ظرافت و گوناگونی‌ای که در آرایش آهنگسازی قطعه‌های آلبوم می‌شنویم نشان از نواشناسی، شناخت و تسلط پدیدآورنده بر هنر خود دارد.

نتیجه و بازخورد آلبوم به تنهایی بیانگر انتخاب به جای صدای پوریا اخواص است. تجربه‌ی پوریا اخواص در آواز کلاسیک ایرانی و توجه او به بیان، گفتار و کلام دست‌ به‌ دست هم داد تا او در نهایت به خوبی از پس خوانندگی اثر برآید.

 

همراهی سرایش علیرضا کلیایی و فن و لطف شاعرانه‌ی او در اشعارش تکمیل کننده‌ی این همکاری است.

همین حساسیت در انتخاب خواننده، شاعر و حتی نوازندگانی چون: پدرام فریوسفی، نیلوفر محبی، آتنا اشتیاقی و… پیدایش اثری را منجر شده است که امروز می‌شنویم.

 

کنسرت “همیشه لحظه‌ی باران” با اجرای قطعاتی چون: آینه، تصویر مات، حاشا، به تماشای تو، کجای جهانی؟، همیشه لحظه‌ی باران و صدای باران باش با اجرای هنرمندانی چون: پوریا اخواص (خواننده)، بهنام ابوالقاسم (پیانیست)، پدرام فریوسفی (کنسرت مایستر و نوازنده ویلن)، علی رحیمی (پرکاشن)، ماکان خویی‌نژاد (ویلنسل)، مهرداد مسعودی فرد ( تکنواز کمانچه) و… در آخرین روز از جشنواره‌ی موسیقی فجر برگزار شد.

 

خبرنگار فرهنگی: یلدا رحمدل

عکاس: علیرضا رمضانی

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*