جواد راستی در نشست خبری هفتمین کنفرانس بینالمللی «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» که با حضور معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای و اهالی رسانه، بهطور آنلاین برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری کنفرانس «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» در ۶ دوره گذشته، به بیان برنامههای هفتمین دوره این کنفرانس که پنجم و ششم […]
جواد راستی در نشست خبری هفتمین کنفرانس بینالمللی «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» که با حضور معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای و اهالی رسانه، بهطور آنلاین برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری کنفرانس «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» در ۶ دوره گذشته، به بیان برنامههای هفتمین دوره این کنفرانس که پنجم و ششم اسفند برگزار میشود، پرداخت.
مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی اصفهان تصریح کرد: این کنفرانس از سال ۱۳۹۴ با همراهی بنیاد ملی بازیهای رایانهای کار خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون، تعداد مقالات ابداعی نسبت به مقالات تحلیلی در حال افزایش است و به سمت ارائه راهحل حرکت کردیم.
راستی افزود: یکی از دستاوردهای این کنفرانس، تشکیل تیمهای پژوهشی در کشور است که این تیمها به کمک هم بازیهای هدفمند میسازند و این امر یکی از تاثیرات کنفرانس بر زیستبوم بازی است که به کمک پژوهشهای بین رشتهای ایجاد میشود.
مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: نگاه ویژه این دوره از کنفرانس بازیهای رایانهای، رویکرد مبتنی بر شواهد است که در آن تلاش میشود تمرکز بر حل مسائل روز باشد.
سونامی مهاجرت و چالش نیروی انسانی
حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای نیز در این نشست گفت: در سالهای اخیر با سونامی مهاجرت در بخش دانشگاه، صنعت بازی و حتی دولت مواجهایم و این موضوع، اگرچه میتواند نکات مثبتی به لحاظ انتقال دانش و تجربه داشته باشد اما ما را با چالشهایی در زمینه سرمایه انسانی روبهرو کرده است. از این جهت، حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای از کنفرانس اصفهان و رویدادهایی در این سطح، علاوه بر پشتوانهسازی نظری در این حوزه، میتواند به تربیت نسلهای جدید بیانجامد.
نصیری افزود: باور ما این است که اگر اجتماع بازیسازان و محققان بازی فعال و زنده باشد، می توانیم از بحران کمبود سرمایه انسانی و مهاجرت در این صنعت خارج شویم و این زیستبوم به حیات فعال و پویای خود ادامه دهد. از این جهت کنفرانس اصفهان که تعداد زیادی از استادان و بازیپژوهان را درگیر میکند، برای ما از جایگاه ویژهای برخوردار است.

تزریق نیروهای جدید به زیستبوم صنعت بازی
معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به جایگاه کنفرانس اصفهان در تولید علم تصریح کرد: رویدادهایی مانند کنفرانس بینالمللی «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» به تزریق نیروهای جدید در زیستبوم صنعت بازی کمک میکنند. در عین حال محققان و تحقیقات این حوزه نیز برای ما دارای اهمیتند.
نصیری افزود: معمولا تحقیقات دانشگاهی با واقعبینی کمتری انجام میشوند و چندان کاربردی نیستند. این تحقیقات، در عمل مسالهای از مسائل پیش روی این زیستبوم حل نمیکنند و بیشتر آنها در کتابخانههای دانشگاه خاک میخورند.
وی ادامه داد: در سطوح بالای سیاستگذاری، در زمینه چالشهای فرهنگی و فنی موجود پیش روی بازیسازان و در بخش رسانههای تخصصی و غیرتخصصی که در حوزه بازی فعالند، موضوعات مهمی وجود دارد که میتواند مورد پژوهش قرار گیرد. باورمان این است که از طریق تحقیقات نظری و دانشگاهی میتوان پاسخهای مناسبی برای چالشهای این حوزهها پیدا کرد.
او تصریح کرد: کنفرانس امسال در بخش نگاه ویژه، مقالات مرتبط با موضوع «بازیهای رایانهای؛ رویکرد مبتنی بر شواهد» را که به شکل خاص مبتنی بر دادههای واقعی و مسائل روزند، مورد ارزیابی و انتخاب قرار میدهد و بنیاد ملی بازیهای رایانهای، علاوه بر حمایت مادی از برگزیدگان، مجموعه مقالات منتخب این بخش را نیز در قالب کتاب منتشر میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی "3خبر" می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.