۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگی و هنری
  • شناسه : 49188
  • 20 دی 1402 - 16:04
  • 46 بازدید
  • ارسال توسط :
«پویش من یک دانش آموزم» بر اساس هویت ایرانی دانش آموزان شکل گرفته است

«پویش من یک دانش آموزم» بر اساس هویت ایرانی دانش آموزان شکل گرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر، معصومه نجفی پازکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در هشتمین جلسه تبیین و هماهنگی معاونت با استان‌ها در بستر فضای مجازی با تاکید بر ضرورت اولویت بندی در انجام امور، افزود: داشتن تعلق خاطر و دلبستگی نسبت به برنامه‌ها باعث می‌شود که افراد کار را با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر، معصومه نجفی پازکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در هشتمین جلسه تبیین و هماهنگی معاونت با استان‌ها در بستر فضای مجازی با تاکید بر ضرورت اولویت بندی در انجام امور، افزود: داشتن تعلق خاطر و دلبستگی نسبت به برنامه‌ها باعث می‌شود که افراد کار را با دلسوزی، دقت واهتمام بیشتری انجام دهند.
وی ضمن مروری بر اجرای طرح توانمندسازی معلمان، گفت: طرح همت یک جریان است که سال به سال قوی می‌شود و رویکرد‌های کلیشه‌ای گذشته را از بین می‌برد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، معلم را مهمترین رکن آموزش دانست و افزود: معلم باید به دانش روز تجهیز شود و باید جوانانی که وارد آموزش ابتدایی می‌شوند با جریان علمی همراه کنیم.
معصومه نجفی پازکی ضمن تاکید بر لزوم نظارت بر فرآیند اجرای برنامه‌ها در ارزیابی اثربخشی آن در کلاس‌های درس؛ گفت: مدل نظارتی مدنظر در طرح شهید همت (EFQM)، مدلی علمی است که باید منجر به تعالی شود. این مدل نظارتی شامل دو حیطه توانمندساز و دریافت نتایج است.
معاون آموزش ابتدایی افزود: در این اقدام نظارتی، نقاط مشکل دار و نیازمند کمک در سطح کشور احصاء شده و به اطلاع استان‌ها می‌رسد و آن‌ها پس از دریافت نتایج، نقطه زنی کرده و ایراد‌ها را برطرف می‌نمایند و این روند منجر به تعالی می‎شود و در نتیجه آن، تغییر در کف مدرسه حس می‌شود.
نجفی به پویش «من یک دانش آموزم» اشاره کرد و گفت: بحث هویت ایرانی اسلامی در دانش آموزان یکی از ۱۲ ماموریتی است که اجرای آن از سوی دولت بر عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده و بر همین اساس ایده پویش مذکور ارائه و اجرا شد.
وی افزود: روز دانش آموز، مسئله حجاب و عفاف، شب یلدا، شهادت سردار سلیمانی و دانش آموزان شهید در حمله تروریستی کرمان عناوینی است که تا به امروز در این پویش ایجاد شده است و به مرور موضوعات دیگری هم که هویت ایرانی اسلامی را در دانش آموزان ما شکل می‌دهد در این پویش قرار خواهند گرفت.
گفتنی است؛ پویش “من یک دانش آموزم” در قالب یک رویداد شاد قرار گرفته است، این پویش درصدد است که با هدف تقویت و توسعه هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی در ۸ محور با ایجاد روحیه نشاط و مشارکت جمعی، زمینه رشد و تعالی شایستگی‌های دانش آموزان را فراهم آورد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*