۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگی و هنری
  • شناسه : 20644
  • 11 تیر 1401 - 18:01
  • 232 بازدید
  • ارسال توسط :
هویت سازی و ترویج علم در میان نوجوانان جهان اسلام

هویت سازی و ترویج علم در میان نوجوانان جهان اسلام

رئیس سازمان ملی پروزش استعداد‌های درخشان گفت: شناسایی استعداد‌های برتر، هدایت دانش آموزان، هویت سازی و ایجاد فضای مناسب برای شبکه سازی از جمله اقدامات پنجمین دوره مسابقه بین المللی دانش آموزی نور است.

به گزارش پایگاه خبری سه خبر؛ الهام یاوری در نشست خبری پنجمین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور و گرامیداشت ابوریحان بیرونی افزود: سمپاد به عنوان نماینده وزارت آموزش و پرورش در این زمینه همکاری می‌کند و ما متولی پرورش استعداد فراگیر دانش آموزان هستیم.

وی با اشاره به انجام چهار اقدام مهم در این زمینه گفت: شناسایی استعداد‌های برتر، هدایت دانش آموزان، هویت سازی و ایجاد فضای مناسب برای شبکه سازی از جمله اقداماتی است که در حال انجام است و ما کمک می‌کنیم تا ایده‌های این دانش آموزان را به مرحله عمل برسانیم.
یاوری افزود: حساسیت به سبک زندگی برای ما ارزش زیادی دارد و نوجوانان و جوانان که دوره هویت سازی خود را می‌گذرانند برای ما مهم هستند؛ بنابراین به عنوان آخرین کاری که برای این استعدا‌ها باید انجام دهیم شبکه سازی برای شناسایی آن هاست.
در ادامه این نشست سید علی عمرانی مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی گفت: به دنبال این هستیم که بازیگران عرصه علم و فناوری با یکدیگر در جهان اسلام هم صدا شوند.
وی افزود: سمپاد جزو جلوداران این حوزه است و امیدواریم با این همکاری، مجموعه فاخری در این عرصه در حد بین‌المللی تولید شود.
مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی ادامه داد: مجموعه‌های مختلف دیگر هم به منظور گسترش و جذب مشارکت، همکاری مناسبی با این مسابقه دارند همچنین اعتباربخشی، یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ما است که در این اعتباربخشی اعطای جایزه مصطفی باعث می‌شود الگو‌های علم و فناوری معرفی شوند.
عمرانی یاد آور شد: ظرفیت این افتخارات برای توانمندی رهبران علم و فناوری جریان فکری و گفتمانی را در حوزه علم و فناوری ارائه می‌کند.
حازم فریپور دبیر مسابقه دانش آموزی نور نیز در این نشست خبری با بیان اینکه مسابقه نور با ساخت فیلم یک دقیقه‌ای محفلی پویا از رقابت علمی ایجاد می‌کند افزود: بنیاد علم و فناوری با هدف امیدبخشی، هویت سازی و ترویج علم در میان نوجوانان جهان اسلام و مشارکت مراکز آموزشی و علمی اقدام به برنامه ریزی رویدادی با عنوان مسابقه دانش آموزی نور با رویکرد ساخت فیلم‌های علمی و آموزشی ۶۰ ثانیه‌ای کرد.
دبیر جشنواره دانش آموزی نور ادامه داد: مسابقه دانش آموزی نور در ادوار گذشته با مشارکت نزدیک به ۱۷ هزار دانش آموز از ۱۱ کشور شامل مراکش، الجزایر، مالزی، هند، ترکیه، عراق، تانزانیا، تونس، پاکستان، افغانستان و ایران در قالب ساخت فیلم‌های کوتاه از آزمایش‌های علمی برگزار شده است.
فریپور گفت: در این دوره ۷۷۷ اثر از ۲۸ استان کشور در این دوره به ما رسیده است همچنین مهلت ارسال آثار تا ۳۱ تیر بود که با توجه به مجازی بودن آموزش و اطلاع محدود دانش آموزان تا ۲۵ مرداد تمدید شد.
دبیر پنجمین مسابقه بین المللی دانش آموزی نور در پایان گفت: این دوره از مسابقه شامل ساخت فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای و با موضوع عمومی “بینایی و خطا‌های بینایی” و موضوع ویژه “ساخت مدل‌های واقعی برای مفاهیم ریاضی” است که در موضوع عمومی به یکصد اثر شایسته و سه اثر منتخب بخش ویژه هدایای نفیسی تعلق می‌گیرد و تقدیر از پژوهش سرا‌ها و مدارس با مشارکت برتر صورت خواهد پذیرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*