۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگی و هنری
  • شناسه : 44731
  • 01 شهریور 1402 - 18:17
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
صحرایی: منافع ملی را فدای منافع مافیای کنکور نمی‌کنیم

صحرایی: منافع ملی را فدای منافع مافیای کنکور نمی‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،رضامراد صحرایی در رابطه با تأثیر قطعی معدل امتحانات نهایی در کنکور گفت: تاکنون، آینده و امید دانش‌آموز ما در یک جلسه سه ساعته رقم می‌خورد؛ اما در حال حاضر روند تغییر کرده است. وزیر آموزش و پرورش گفت: نکته قابل توجه این است که در امتحانات نهایی، مبنای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،رضامراد صحرایی در رابطه با تأثیر قطعی معدل امتحانات نهایی در کنکور گفت: تاکنون، آینده و امید دانش‌آموز ما در یک جلسه سه ساعته رقم می‌خورد؛ اما در حال حاضر روند تغییر کرده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نکته قابل توجه این است که در امتحانات نهایی، مبنای امتحان کتاب درسی است که در سطح کشور یکسان است و کاملا در چارچوب برنامه درسی ملی است، اما دسترسی به منابع دیگر مانند کتاب‌های کمک آموزشی و تست برای جمع کثیری دشوار و حتی غیرممکن است.
صحرایی افزود: آموزش تا سنجش یک فرایند است و اگر آموزش و سنجش با محوریت مدرسه انجام نشود به تدریج کتب درسی از مدار خارج شده و کتاب‌های کنکور جای آن را می‌گیرد. سطوح دانش حداقل ۶ سطح است و تست نمی‌تواند بیشتر از ۳ سطح را بسنجد؛ و اگر بتواند، سوال بسیار سختی است که کسی قادر به پاسخگویی آن نیست.
وی گفت: منافع ملی را به منافع مافیا کنکور ترجیح می‌دهیم و برای رسیدن به عدالت آموزشی به‌هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم. اشکالات کنونی را رفع می‌کنیم، اما باید بدانیم که حق دانش‌آموز است که در یک فرایند سالم و علمی و مبتنی بر روانشناسی تربیتی دانش او سنجیده شود.
صحرایی افزود: ما در اجرای آزمون نهایی اطلاعاتی از وضعیت آموزشی کشور به دست آوردیم که بسیار قابل اعتماد، برای آینده بسیار ارزشمند و مبتنی بر این اطلاعات برنامه ریزی خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: با استفاده از این اطلاعات یک کارنامه برای هر مدرسه صادر می‌شود که بر اساس عملکرد دانش‌آموزان، عملکرد مدیر و معلمان نیز مشخص می‌شود و کاملا قابل اعتماد است و سندیت دارد.
وی بیان کرد: در کنکور سراسری بعضی دروس قربانی دروس دیگر می‌شدند. اما در امتحانات نهایی هر درس به اندازه ارزش خودش دارای اهمیت است؛ لذا تربیت را نباید فدای منفعت گروه خاصی کرد؛ در آموزش و پرورش، تربیت و پرورش دال مرکزی است و آموزش هم برای پرورش است و این موضوع منطبق بر قانون اساسی و در راستای اجرای عدالت آموزشی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*