۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ویژه » فرهنگی و هنری
  • شناسه : 53933
  • 24 شهریور 1403 - 14:02
  • 44 بازدید
  • ارسال توسط :
شرط انتصاب روسای دانشگاه‌ها قدرت اجماع‌سازی است

شرط انتصاب روسای دانشگاه‌ها قدرت اجماع‌سازی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،حسین سیمایی در آیین افتتاح اجلاس روسای دانشگاه‌هادردانشگاه شهید بهشتی افزود: همه ساله در آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها اجلاس روسای دانشگاه‌ها آغاز می‌شود، اما تفاوت این نشست با نشست‌های گذشته در این است که جامعه دانشگاهی با امید و نشاط بیشتری به استقبال آغاز سال تحصیلی می‌رود. سیمایی گفت: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،حسین سیمایی در آیین افتتاح اجلاس روسای دانشگاه‌هادردانشگاه شهید بهشتی افزود: همه ساله در آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها اجلاس روسای دانشگاه‌ها آغاز می‌شود، اما تفاوت این نشست با نشست‌های گذشته در این است که جامعه دانشگاهی با امید و نشاط بیشتری به استقبال آغاز سال تحصیلی می‌رود.

سیمایی گفت: وفاق ملی، به معنی کنار گذاشتن تفاوت‌ها و عقاید نیست بلکه به این معنی است که با یکدیگر گفتگو کنیم و دو قطبی‌های تصنعی را برای رسیدن به منافع ملی کنار بگذاریم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: برای رسیدن به شعار وفاق ملی، باید گفتگو، محور کار قرار بگیرد و دانشگاه باید مرجع گفتگو باشد و این خاصیت و ویژگی را به بقیه جامعه تسری دهد.
وی گفت: در ابقای مدیران فعلی و انتصاب مدیران جدید دانشگاه‌ها یکی از شروط ما این است که توانایی و توانمندی اجماع و گفتگو با سلایق مختلف را داشته باشند، چرا که معتقد هستیم که دانشگاه توسط یک سلیقه فکری اداره نخواهد شد.
سیمایی افزود: یکی از انتظارات ما این است که در این دوره بتوانیم دانشگاه را از سطح فعلی، یک مرحله ارتقا دهیم و آن رسیدن به بحث احساس مسئولیت اجتماعی است که با نیاز‌های جامعه جوابگو باشد.
وی تقویت ارتباط با جامعه و صنعت و نیز توجه به فرهنگ و هویت اسلامی ایرانی و برطرف کردن مشکلات پیرامون را از مسائلی دانست که در احساس مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها موثر است.
وزیر علوم دولت چهاردهم گفت: چیزی که ما هم اکنون می‌بینیم این است که حکمرانی شهودی و تکیه بر تجارب شخصی محور کار است؛ در حالی که باید حکمرانی علمی مبتنی بر تجربیات علمی و داده‌های علمی و شواهد، مبنای کار قرار گیرد.
سیمایی از راه‌اندازی میز اقتصاد آموزش عالی در وزارت علوم خبر داد و گفت: متاسفانه کل بودجه آموزش عالی ۳ درصد بودجه کشور است و نقش آموزش عالی در تولید ناخالص ملی در حدود نیم درصد است که باید به چهار درصد افزایش یابد.
وی پیشنهاد کرد: برای حل مشکلات آموزش عالی سازمان سرمایه‌گذاری‌های دانشگاهی با حداقل سرمایه ۵ همت تشکیل شود.
سیمایی گفت: علی رغم اهمیتی که پارک‌های علم و فناوری در کشور دارند میزان بودجه این موسسات کمتر از یک همت است که باید به چهار همت افزایش یابد.
وزیر علوم در بیان چالش‌های آموزش عالی نیز گفت: هم اکنون در شرایطی مواجه هستیم که کمیت آموزش عالی بر کیفیت سیطره یافته است و به دلیل مهارت اشتغال پایین، سطح اشتغال دانشجویان پایین است.
حسین سیمایی گفت: مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم که برای پذیرش اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند، باید خارج از سلیقه‌ها و تفکرات سیاسی عمل کند و به شرایط قانونی که نشان می‌دهد چه کسی می‌تواند در جمهوری اسلامی به عنوان هیئت علمی استخدام شود اکتفا کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*