۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگی و هنری
  • شناسه : 51077
  • 26 فروردین 1403 - 10:16
  • 38 بازدید
  • ارسال توسط :
تصویب و ابلاغ برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش

تصویب و ابلاغ برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سه خبر،ضرغام پرنیان از تشکیل اولین جلسه قرارگاه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: برنامه ملی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در سال ۱۴۰۳ را در ابعاد ملی، استانی به تصویب رسانده است. پرنیان گفت: در طرح شهید عجمیان در سال گذشته ۱۰۰ هزار کلاس درس […]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سه خبر،ضرغام پرنیان از تشکیل اولین جلسه قرارگاه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: برنامه ملی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در سال ۱۴۰۳ را در ابعاد ملی، استانی به تصویب رسانده است.

پرنیان گفت: در طرح شهید عجمیان در سال گذشته ۱۰۰ هزار کلاس درس شاداب‌سازی و بهسازی شد، در سال ۱۴۰۳ در طرح شهید عجمیان هدف ما این است که حداقل ۷۰ هزار کلاس درس را تحویل دانش‌آموزان دهیم.»

وی افزود: سال ۱۴۰۲ در تمامی استان‌های کشور طرح شهیدعجمیان را اجرایی کردیم. استان‌های کم برخوردار را برای اجرای این طرح در اولویت قرار دادیم چراکه آنان مدرسه‌های آسیب دیده و فرسوده بیشتری دارند و کم برخوردار بوده و امکانات کمتری را خوشان می‌توانند جذب کنند. در برخی استان‌ها نیز کمتر ورود پیدا کردیم و ماموریت را به صورت جدی به خود استان واگذار کردیم. در ۱۶ استان مرزی به صورت ویژه این طرح پیگیری و اجرا شد. گلستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه، ایلام از جمله این استان‌ها بود که توجه بیشتری به آنها شد.

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در طرح شهید عرب با کمک خیرین، مردم، گروه‌های جهادی و با پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس را تامین و بهسازی می‌کنیم، در حقیقت این مسئله یکی از گره‌های کوری است که در مدرسه‌ها موجود بوده و باید به آن توجه کنیم.

وی افزود: طرح‌های کیفیت‌ بخشی آموزشی برای کمک به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار است، قرار شد امسال اقدامات بیشتری در این زمینه صورت گیرد. بحث بازماندگان از تحصیل به عنوان یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های آموزش و پرورش از دستورالعمل‌های جدی قرارگاه است.

پرنیان گفت: در سال ۱۴۰۳ به دنبال این هستیم معلمان جهادی و دانش‌آموزان جهادی کشور سازمان‌دهی شوند، بنا داریم گروه‌های جهادی بسیار گسترده‌ای را در مدارس راه بیاندازیم تا دیگر هیچ مدرسه‌ای منتظر پیدا شدن گروه جهادی از خارج از مدرسه برای حل مسائل و مشکلات آن مدرسه نباشد، باید کاری کنیم که مسائل خود مدرسه در صورت امکان به کمک گروه‌های جهادی همان مدرسه مرتفع شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*