۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ویژه » اقتصاد
  • شناسه : 46477
  • 09 آبان 1402 - 14:01
  • 55 بازدید
  • ارسال توسط :
بذرپاش: اخذ عوارض بزرگراه‌ها در دستور کار وزارت راه نیست

بذرپاش: اخذ عوارض بزرگراه‌ها در دستور کار وزارت راه نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر، مهرداد بذرپاش در حاشیه برگزاری پانزدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ادوات وابسته در خصوص اخذ عوارض از جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها گفت: فعلا اخذ عوارض از جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها در دستور کار نیست و قانون به ما اجازه داده صرفا در آزادراه‌ها عوارض دریافت کنیم. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر، مهرداد بذرپاش در حاشیه برگزاری پانزدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ادوات وابسته در خصوص اخذ عوارض از جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها گفت: فعلا اخذ عوارض از جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها در دستور کار نیست و قانون به ما اجازه داده صرفا در آزادراه‌ها عوارض دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های پیشنهادی برای تامین منابع نگهداشت جاده‌ها اخذ عوارض از راه‌های اصلی و بزرگراه‌هاست تصریح کرد: هنوز نرخ عوارض آزادراه شیراز – اصفهان تعیین نشده و مردم می‌توانند از این آزادراه بصورت رایگان تردد داشته باشند.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در همایش ملی قیر و آسفالت از برنامه ریزی برای استفاده از قیر‌های اصلاح‌شده در پروژه‌های راهسازی خبر داد و گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مسئول ارتقای فناوری قیر و استفاده از قیر‌های اصلاح شده در پروژه‌های راهسازی است.
وی با تاکید بر اینکه باید از قیر باکیفیت در پروژه‌ های راهسازی استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می‌شود که حدود ۴ میلیون تن آن به کشور‌های دیگر صادر می‌شود و حدود ۲ تا ۲ و نیم میلیون تن نیز مصرف داخلی است.
بذرپاش افزود: تقاضا برای آسفالت راه‌های روستایی زیاد است و طرح‌های ایران راه نیز در گونه‌های ریلی و جاده‌ای در حال تکمیل شدن است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: باید کیفیت ساخت راه‌ها را افزایش دهیم تا مجبور به ساخت یا بهسازی مجدد آن‌ها نشویم.
بذرپاش با اشاره به اینکه تردد کامیون‌های سنگین باعث خرابی آسفالت‌ها می‌شود، گفت: بخشی از خرابی آسفالت‌ها مربوط به کاهش کیفیت قیر استفاده شده در طرح هاست.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در برخی جاده‌ها کیفیت آسفالت‌ها خوب است و در بعضی جاده‌ها بد است که این امر به پیمانکاران مربوط می‌شود.
وی با بیان اینکه منابع مالی برای نگهداری راه‌ها محدود است، افزود: در برخی شرکت‌ها با استفاده از قیر با کیفیت اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما باید تغییر فناوری راهسازی نیز در برنامه دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان راهداری قرار گیرد.
بذرپاش همچنین با اشاره به ضرورت توسعه ناوگان راهسازی تاکید کرد: در توسعه ناوگان راهسازی تا پایان سال اقدامات خوبی خواهیم داشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*