۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » 3khabar » اجتماعی » اخبار ویژه
  • شناسه : 13559
  • 18 اسفند 1400 - 21:47
  • 118 بازدید
  • ارسال توسط :
ارسال بیش از ۱۰۰ میلیون پیامک هشداری و پیشگیرانه در هفته

ارسال بیش از ۱۰۰ میلیون پیامک هشداری و پیشگیرانه در هفته

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: هر هفته بیش از ۱۰۰ میلیون پیامک هشدار دهنده و پیشگیرانه به مردم ارسال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر: آقای اصغر جهانگیر پس از بازدید از مرکز پایش و نظارت (مانیتورینگ) همراه اول در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر اینکه از اطلاعاتی که در این مرکز دریافت کردید چگونه در بحث پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی بهره خواهید برد افزود: در دنیای امروز که دنیای بسیار پیچیده‌ای است باید با چشم و دستان باز حرکت کنیم و ساختار‌ها را بشناسیم و مدیریت را بر اساس همین پیچیدگی‌ها اعمال کنیم.

وی گفت: بر همین اساس استفاده از فناوری‌های روز برای دستیابی به آسیب‌هایی که در جای جای محیط داریم نوعی ضرورت است و ما امروز در مرکز پایش و نظارت همراه اول حاضر شدیم و تلاش می‌کنیم این یافته‌ها را در بحث پیشگیری از وقوع جرم به کار ببندیم.
معاون اجتماعی قوه قضاییه به هشدار‌های مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با ولنگاری فضای مجازی اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات ما این است که به صورت هوشمند و با همکاری مجموعه‌های متخصص همانند اپراتور‌ها و سایر شرکت‌ها بتوانیم یافته‌های این مراکز را کاربردی کنیم.

وی گفت: برای مثال ما هم اکنون ۱۱ میلیون دانش آموز داریم که در سامانه شاد فعالیت می‌کند و ما می‌توانیم با شناسایی آسیب‌ها و مشکلات این عرصه برنامه‌های آموزشی را به سمتی هدایت کنیم که هم منجر به آگاه سازی و اطلاع رسانی درست خانواده‌ها شود و هم مجموعه آموزش و پرورش به عنوان متولیان بخش اصلی آموزش بتوانند برنامه‌هایشان را بر اساس اصول جدید مرتب کنند.
آقای جهانگیر افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تلاش می‌کند با جمع‌بندی این یافته‌ها و تحلیل آن و ارائه درست در جا‌هایی که باید سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی شود به سمت و سویی برویم که بتوانیم این آسیب‌ها را کاهش دهیم.
معاون اجتماعی قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد: برنامه‌های این معاونت در این عرصه فقط محدود به این بازدید‌ها نشود و حتما پس از این با وزرای مربوطه جلساتی خواهیم گذاشت و مطالب را پیگیری خواهیم کرد.
آقای جهانگیر در پاسخ به اینکه پیامک‌های ارسالی این معاونت به مردم چه بازخوردی تاکنون برای شما داشته است؟ گفت: با همکاری اپراتور‌ها توانستیم اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار خود قرار دهیم و هم اکنون در هفته بیش از ۱۰۰ میلیون پیامک هشدار دهنده و پیشگیرانه به مردم ارسال می‌شود که نخستین هدف ما از این اقدام آگاه‌سازی است.
وی‌گفت: با اینگونه پیامک‌ها تلاش می‌کنیم که از کلاهبرداری و سوء استفاده‌کنندگان شیادان از برخی سامانه‌ها پیشگیری کنیم.
آقای جهانگیر افزود:برنامه آگاه‌سازی مان را همچنان ادامه می‌دهیم و بنا داریم با صدا و سیما هم رایزنی کنیم تا از طریق زیرنویس بتوانیم این طرح هشداری را توسعه دهیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*