۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی
  • شناسه : 18852
  • 08 خرداد 1401 - 16:52
  • 487 بازدید
  • ارسال توسط :
آغاز طرح شبکه همیاران مردمی دولت در بخش راهداری همزمان با دهه کرامت

آغاز طرح شبکه همیاران مردمی دولت در بخش راهداری همزمان با دهه کرامت

رضا اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تحقق شبکه همیاران مردمی دولت در بخش راهداری با طرح واکنش سریع (طوس) همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و هفته کرامت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر، اکبری اظهار کرد: این طرح به منظور ارتقای کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات راهداری و اولویت دهی به نیاز‌های ضروری تامین ایمنی راه‌ها و با هدف افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای و تحقق سیاست حکمرانی و نظارت مردمی در پیشبرد اهداف دولت سیزدهم راه اندازی می‌شود.

وی از آغاز این طرح همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت خبر داد و افزود: تمامی هموطنان عزیز به ویژه رانندگان حرفه‌ای که در جاده‌های برون‌شهری کشور تردد می‌کنند، به عنوان همیاران مردمی دولت در حوزه راهداری کشور می‌توانند از طریق سامانه جامع ۱۴۱ نسبت به گزارش موارد نیازمند اقدام سریع در جاده‌ها شامل مشکلات اولویت دار مرتبط با ایمنی و رویه راه‌ها با محوریت اقدامات سریع موثر و زودبازده اقدام کنند.
وی با اشاره به موضوعاتی که در فاز اول این طرح قابل گزارش هستند، تصریح کرد: این موارد در فاز اول اجرای طرح شامل لکه گیری و اصلاح چاله‌های مخاطره‌آمیز در جاده‌ها، پاکسازی و شستشوی علائم و تابلو‌های ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زائد از سطح و شانه جاده‌ها، رفع نقص و عیب از تابلوها، علائم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علائم در پیچ‌های تند فاقد علائم کافی، رفع نقص حفاظ‌های ایمنی آسیب دیده و مخاطره آمیز، آشکارسازی موقعیت‌های غیر منتظره و مخاطره آمیز و ایمن‌سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده‌ها است.
وی در خصوص تمهیدات پیش‌بینی شده در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور در راستای اجرای شایسته این طرح مردم محور یادآور شد:روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها موظفند با به کارگیری نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات موجود و ظرفیت اکیپ‌های امانی و پیمانی راهداری و راهدارخانه‌ها و همچنین گشت‌های راهداری و ترابری پس از دریافت سیستمی درخواست‌های مردمی از موارد و مشکلات مذکور در جاده‌ها حسب اهمیت، نوع محور و اولویت‌بندی موارد، در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع آن‌ها اقدام و گزارش مربوطه را به همراه مستندات تصویری آن در سامانه جامع راهداری به نشانی www.rms.rmto.ir ثبت کنند.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: طبق تمهیدات اتخاذ شده افرادی در سطح ستاد و در هر یک از ادارات کل راهداری استان‌ها به عنوان مسئول پیگیری اجرای طرح مذکور تعیین شده‌اند تا علاوه بر نظارت مردمی که بعد از این پیوسته در اجرای این طرح وجود دارد، کنترل و رصد لازم برای اجرای دقیق و مناسب طرح را انجام دهند.
بر اساس همین گزارش، اکبری ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی منسجم و اجرای مناسب این طرح، تحولی متمایز نسبت به گذشته در ارائه خدمات راهداری و ایمن سازی راه‌ها با نظارت و مشارکت مردم عزیزمان صورت پذیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*