رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها:

۷۵ درصد قانونی فعلی انتخابات مجلس اصلاح شد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها با بیان اینکه ۷۵ درصد قانونی فعلی انتخابات مجلس اصلاح شد، گفت: اقدامات خوبی برای دفاع از حقوق داوطلبان از جمله رسیدگی به اعتراض آن‌ها صورت گرفته است.
کد خبر: 41663
زمان انتشار: 22 مه 2023 - 13:44 ب.ظ -
171 بازدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،️️️️️محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در گفتگو اختصاصی خود درباره اصلاح قانون انتخابات عنوان کرد: براساس سیاست‌های کلی انتخابات که سال ۹۵ ابلاغ شد قانون انتخابات باید بطور حتم اصلاح می‌شد و در سه سال گذشته زحمت‌های زیادی برای بررسی و اصلاح این قانون کشیده شد.

وی افزود: قانون انتخابات نقص‌های مهمی داشت که در طول انتخابات گذشته این نقص‌ها روشن وشفاف شده بود و ااگر اصلاح نمی‌شد برای انتخابات پیش رو مشکل ساز بود.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها در ادامه گفت: ۷۵ درصد قانونی فعلی انتخابات اصلاح شد مثلا در مباحث مربوط به پیش ثبت نام؛ برگزاری انتخابات الکترونیکی و پیشگیری از جرم و تخلفات نقص‌هایی وجود داشت که در قانون اصلاح شد و می‌توان گفت سلامت انتخابات را تضمین می‌کند.

جوکار در ادامه اظهار داشت: در بحث رقابت در این اصلاحیه آمده است که اعتراض و رسیدگی به اعتراض حق نامزد‌های انتخابات است و دلایل رد صلاحیت بصورت مکتوب به نامزد‌های انتخاباتی اعلام شود و در دفاع از حقوق داوطلبان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *