امیر دریادار بلوچ :

ناوگروه ۸۶ به‌زودی در بندرعباس پهلوگیری می‌كند

معاون هماهنگ‌كننده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: ناوگروه ۸۶ پس از طی‌كردن حدود ۶۰ هزار كیلومتر دریانوردی هم اكنون در حوالی خلیج عدن مستقر شده و تا آخر اردیبهشت‌ماه شاهد پهلوگیری آن در بندرعباس خواهیم بود.
کد خبر: 41573
زمان انتشار: 15 مه 2023 - 15:02 ب.ظ -
70 بازدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،️️️️️امیر دریادار بابك بلوچ معاون هماهنگ‌كننده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو درباره مستقر شدن ناوگروه ۸۶ در محدوده خلیج عدن اظهار كرد: شروع برنامه‌ریزی‌ها برای این مأموریت در راستای تدابیر فرماندهی معظم كل قوا بود.
وی افزود: فرماندهی معظم كل قوا از سالیان قبل به نیروی دریایی ارتش ابلاغ فرمودند كه نیروی دریایی با حضور همگانی خود باید نشان دهد كه در راستای عزت و اقتدار ملی حرف دارد.
معاون هماهنگ‌كننده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: ما یك سال قبل از این مأموریت، برنامه‌ریزی‌ها را به‌منظور افراشتن پرچم عزیز كشورمان در سراسر آب‌های بین‌المللی شروع كردیم و كار علمی صورت دادیم تا باتوجه‌به نوع مأموریت و توطئه‌های احتمالی و تحریم استكبار جهانی، ناوگروه بتواند سفر بدون توقفی را انجام دهد.
امیر دریادار بلوچ عنوان كرد: این ناوگروه پس از طی‌كردن حدود ۶۰ هزار كیلومتر دریانوردی هم اكنون در حوالی خلیج عدن مستقر شده و به‌زودی یعنی تا آخر اردیبهشت‌ماه شاهد پهلوگیری آن در بندرعباس خواهیم بود.
وی افزود: از افتخارات ناوگروه ۸۶ این است كه ناو تمام ایرانی دنا كه آخرین محصول تحویلی دانشمندان و مهندسان به كشور است و همچنین ناو بندر مكران از این ناو پشتیبانی كردند.
معاون هماهنگ‌كننده نیروی دریایی راهبردی ارتش یادآور شد: حدود ۸ ماه است كه این مأموریت در جریان است. اوایل مهر سال ۱۴۰۱ بود كه مأموریت از چابهار آغاز شد و الان هم روزهای پایانی خودش را سپری می‌كند.
امیر دریادار بلوچ با بیان اینكه حضور ما در دریا بر اساس فرامین فرماندهی معظم كل قواست گفت: مقام معظم رهبری سال‌ها قبل فرمودند دشمنی كه احتمال تهدیدش را می‌دهیم امروز در اقیانوس‌ها گسترش‌یافته و ما هم در این راستا برنامه‌ریزی و مأموریت‌هایی را آغاز كردیم.
وی افزود: تمامی مراحل طراحی و ساخت تجهیزات صرف نظامی در این ناوگروه شامل سلاح و آرایه‌های مختلف به دست متخصصان و دانشمندان ایرانی و صنایع دفاعی كشور انجام شده و صددرصد ایرانی است.
معاون هماهنگ‌كننده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینكه این ناوگروه از سه اقیانوس بزرگ هند، آرام و اطلس عبور كرد گفت: ما در این پیمایش، با امواج ۱۲ تا ۲۰ متر روبرو بودیم و با كار علمی متخصصان ۳ طوفان بسیار سهمگین را پشت سر گذاشتیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *