خزاعی: برخی فیلمسازان با سیاه نمایی خیانت کردند

رئیس سازمان سینمایی در نشست مشترک با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: برخی فیلمسازان برای کسب جوایز خارجی در نشان دادن چهره ایران در عرصه بین الملل خیانت کردند.
کد خبر: 41549
زمان انتشار: 15 مه 2023 - 14:22 ب.ظ -
84 بازدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،️️️️️در نشست رئیس سازمان سینمایی با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی افزود: در بحث تولیدات سینمای اجتماعی شهرداری تهران می تواند نقش موثری ایفا کند و راهکارهای کمک به این حوزه را بحث شهری ارائه کند. ما با سخت گیری زیاد اجازه تولید آثار اجتماعی تلخ و سیاه را نداده ایم . اگر موسسه تصویر شهر بتواند متولی این امر شود و کار پژوهشی را در آثار اجتماعی یر عهده بگیرد بسیار تعیین کننده هست. سابقه همکاری میان ما و شهرداری وجود داشته که امیدوارم بیشتر شود.

محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویانمایی گفت: ما برای زیست بهتر شهر باید همکاری خوبی با هم داشته باشیم و از انجا که در زیست شهری بسیار آشفته هستیم و در این بین اتفاق خوب می توان با تولیدات مشترک به تولیدات بهتر شهری برسیم. ما کار سفارشی که تبدیل به کار هنری بشود نداریم. آموزش ترافیک برای کودکان می شود بسیار موثر باشد. به دنبال هم‌افزایی بیشتر برای برگزاری جشنواره ها هستیم که امیدوارم محقق شود.

در این نشست خزاعی رئیس سازمان سینمایی افزود: سال قبل شهرداری تهران اگر کنار ما نبود شاید معضلات مختلفی را دچار می شدیم. ورود شهرداری تهران در موسسه تصویر شهر برای جشنواره فیلم فجر بسیاری لز مشکلات ما را حل کرد. ما گرفتار خرابکاری هایی در پردیس ملت بودیم که با رصد دوستان این مشکلات خنثی شد.

وی گفت: ما در سازمان سینمایی به دنبال استفاده از همه ظرفیت ها در جهت تولید هستیم و می خواهیم شعار سال را محقق کنیم. تقریبا نقش دولت در تولید سینمای ایران ۱۵ درصد لست اما در بخش خصوصی شرایط متفاوت است و اهتمام دولت به بخش خصوصی پررنگ بوده است و ما هم در تلاش برای تقویت این بخش هستیم. سال قبل بخش خصوصی در پروانه ساخت ۸۵ درصد بوده است.

خزاعی افزود: در کنار تقویت بخش خصوصی اگر امسال بتوانیم ظرفیت بخش دولتی را به ۲۰ درصد برسانیم شرایط اشتعال در خانواده سینمایی بیشتر می شود. با ساخت هر فیلم میانی برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.سال قبل با همه محدودیت ها برای ۳۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی گفت: تا پایان سال هر ماه یک فیلم دفاع مقدس داریم که برای اولین بار است. همه گونه فیلم و ژانر برای ذائقه های مختلف وجود دارد. در سال گذشته ۴۶ درصد فیلمها اجتماعی بوده اند فیلم هایی سالم که نقد مغرضانه ندارند. این نشان در سبد سینمای کشور و چرخه تولید برنامه ریزی های خوبی انجام گرفته است.

خزاعی افزود: خیلی وقت ها فیلم سازان ما برای کسب جوایز خارجی خیانت کردند و تصویر سیاهی نشان داده اند. ما در سازمان سینمایی مقابل چنین چیزهایی ایستاده ایم.

وی درباره همکاری با شهرداری گفت: ما برای برگزاری جشنواره ها از امکانات شهرداری استفاده خواهیم کرد. ما صرفا به دنبال کسب امکانات نیستیم و درخواست حضور مسئولان شهرداری در شورای عالی سینمایی هستیم. به دنبال توسعه موزه سینما هستیم و می خواهیم فضای بیرونی این موزه را به موزه اضافه کنیم.

خزاعی افزود: پلمپ دفاتر مسکونی و تجاری سینماگران از جمله مشکلات است که اگر بشود موقتا اجازه فعالیت به آنها داده شود بسیار خوب است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *