تأکید رئیس جمهور بر پیگیری پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس

رئیس جمهور در دیدار رئیس شورای عالی قضایی عراق تأکید کرد: اجرای عدالت در پرونده ترور سرداران مبارزه با تروریسم نباید مشمول مرور زمان شود .
کد خبر: 41470
زمان انتشار: 10 مه 2023 - 11:40 ق.ظ -
155 بازدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،️️️️️رئیس جمهور  عصر سه شنبه در دیدار «فائق زیدان» رئیس شورایعالی قضایی عراق، با اشاره به توضیحات وی درباره پیگیری پرونده ترور سرداران مقاومت گفت: اراده دولت و نظام قضایی عراق در پیگیری پرونده جنایت هولناک آمریکایی‌ها در ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس و سپردن آمران، مباشران و عاملان این جنایت به دست عدالت برای ما روشن است.
رئیسی با تأکید بر اینکه اجرای عدالت در پرونده ترور سرداران مبارزه با تروریسم نباید مشمول مرور زمان شود، اظهار داشت: پیگیری این پرونده تا حصول نتیجه نشان خواهد داد که ایران و عراق در اجرای عدالت، در قبال کسانی که به هیچ میثاق و پیمانی پایبند نیستند، هیچ ملاحظه ای ندارند.
رئیس جمهور با اشاره به تداوم همکاری‌های گسترده تهران-بغداد در حوزه انرژی، بر لزوم پایبندی و تسریع دولت عراق به اجرای تعهداتش تاکید کرد.
«فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت گسترش روابط و همکاری‌های قضایی با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: یکی از مهمترین مصادیق همکاری قضایی دو کشور همسایه و برادر، محاکمه همه افرادی است که در جنایت تروریستی به شهادت رساندن سرداران مبارزه با ترویسم مشارکت داشتند.
رئیس شورای عالی قضایی عراق همچنین گزارشی از اقدامات این کشور برای پرداخت مطالبات ایران در زمینه فروش گاز و برق به عراق ارائه کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *