کمبود آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی و مسکن‌ها برطرف شد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کمبودهای دارویی در زمینه آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی و مسکن‌ها که در ماه‌های اخیر در داروخانه‌ها یافت نمی‌شد، اکنون برطرف شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: 39277
زمان انتشار: 19 فوریه 2023 - 10:46 ق.ظ -
174 بازدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،سید حیدر محمدی افزود: مصرف آنتی‌بیوتیک با کمک داروسازان بالینی و بیمارستانی و بخشی از طریق اقتصادی، منطقی‌تر شد و با اصلاح الگو در یکی از بیمارستان‌ها ماهیانه یک میلیارد تومان هزینه‌های غیرمنطقی مرتبط با دارو و تجهیزات کاهش یافت.

وی اظهارداشت: با توجه به کمبودهای دارویی که از ابتدای سال در کشور به‌وجود آمد، سازمان غذا و دارو برای ۱۷ مورد مجوز واردات صادر کردو به فوریت ظرفیت تولید شرکت‌های دارویی افزایش یافت و علاوه بر واردات، سعی داریم کمبودهای دارویی را تا پایان سال تا درصد زیادی برطرف کنیم.

محمدی تصریح کرد: اکنون ۱۰۰ قلم کمبود دارو در کشور وجود دارد که با رفع مشکل نقدینگی‌ به‌زودی برطرف می‌شود و در ماه‌های اخیر با همکاری داروسازان در تولید آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم‌ها، امنیت در بازار دارویی ایجاد شده است.

به گفته معاون وزیر بهداشت، دی ماه امسال ۲۱ میلیون عدد سرم در کشور تولید شد و در نسخه الکترونیک بخش بیمه‌ای، سرم بیشترین قلمی بود که توسط پزشکان تجویز شده بود و از مردم می‌خواهیم منطقی سرم مصرف کنند و پزشکان نیز زیاد تجویز نکنند زیرا سرم خاصیت درمانی چندانی ندارد.

ضرورت اصلاح الگوی مصرف داروها

محمدی با بیان اینکه اگر الگوی مصرف داروها اصلاح نشود، با هر میزان تولید دارو، باز هم با کمبود مواجه می‌شویم، تصریح کرد: انتظار داریم کنترل در همه حوزه‌ها با جدیت انجام شود و دانشگاه‌ها در زمینه نظارت‌ها با دقت بیشتری عمل کنند همچنین باید از مصرف بی‌رویه داروها فاصله بگیریم و این کار با نظارت صحیح قابل انجام است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *