دستور رئیس کل دادگستری مازندران برای تعیین تکلیف پرونده‌های بایگانی راکد

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: طی ۸ ماه گذشته ۲۲۸ هزار و ۲۴۴ فقره پرونده از موجودی پرونده‌های بایگانی راکد دادگستری استان که غیر ضروری بود پس از ثبت و اسکن اوراق جهت امحا به اداره اسناد تحویل داده شد.
کد خبر: 37556
زمان انتشار: 7 دسامبر 2022 - 13:42 ب.ظ -
111 بازدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر: حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری گفت: طی ۸ ماه گذشته ۲۲۸ هزار و ۲۴۴ فقره پرونده از موجودی پرونده‌های بایگانی راکد دادگستری استان، که غیر ضروری بود پس از ثبت و اسکن اوراق جهت امحا به اداره اسناد تحویل داده شده است.

وی افزود: در ۸ ماه گذشته ۵۲ هزار و ۴۵۶ فقره از پرونده‌های دادگستری استان فرم گذاری، پالایش و نیز ۹۴۵ هزار و ۲۵۷ فقره پرونده اسکن و همچنین ۸۶۸ هزار و ۲۱۶ فقره پرونده نیز ثبت و ورود اطلاعات شد و بر این اساس ۴۵۸ متر از فضای دادگستری نیز آزاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با انتقاد از برخی حوزه‌های قضایی برای این حوزه‌ها ضرب الاجل تعیین کرد تا هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های بایگانی راکد خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح مکانیزه کردن پرونده‌های راکد در راستای حفظ حقوق شهروندی و جلوگیری از مفقودی پرونده‌ها مؤثر است و در طـرح مـذکور، پرونده‌های ضروری و غیرضروری از یکدیگر جدا و پرونده‌هـای غیرضروری معدوم و پرونده‌های مهم که ممکن است در سال‌های آینده برای استعلام دوباره به جریان افتد به صورت اسناد الکترونیکی نگه داشته می‌شوند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *