خارج شدن ۷۰ فیدر برق از مدار در اهواز

به دلیل حساسیتی که بر روی شبکه ۳۳ هزار ولت وجود دارد شب گذشته و در همان لحظه ورود تندباد در اهواز حدود ۷۰ فیدر از مدار خارج شد.
کد خبر: 24715
زمان انتشار: 31 جولای 2022 - 11:52 ق.ظ -
543 بازدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز  با اشاره به وقوع پدیده مونسون در اهواز در روز گذشته که با تندباد و خاک شدید همراه بود، اظهار کرد: در حدود ساعت ۲۰:۳۰ روز گذشته (شنبه ۸ مردادماه) تندبادی با سرعت حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت و به همراه گرد و خاک بسیار شدید وارد اهواز شد که برخی از شبکه‌های برق اهواز متاثر از این تندباد شدند.

عبدالحمید عباس شیاری افزود: به دلیل حساسیتی که بر روی شبکه ۳۳ هزار ولت وجود دارد در همان لحظه ورود این تندباد حدود ۷۰ فیدر از مدار خارج شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: از زمان وقوع این تندباد که همراه با گرد و خاک بود تا زمان وارد مدار شدن همه فیدر‌های قطع شده، فقط حدود یک ساعت زمان برد و شرکت توزیع برق با توجه به آمادگی که داشت اجازه نداد مردم در این شرایط با قطعی برق طولانی مدت مواجه شوند.

شیاری عنوان کرد: با توجه به آماده‌باش همه گروه‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق اهواز بلافاصله با قطع شدن فیدرها، این گروه‌های عملیاتی وارد مدار شدند و خوشبختانه توانستند شرایط را به حالت اولیه بازگردانند.

وی ادامه داد: با توجه به سرعت این تندباد در برخی از نقاط شهر اهواز نیز سیم بریدگی‌هایی رخ داده بود که این مشکل نیز به سرعت از سوی گروه‌های عملیاتی مرتفع شد. همچنین در بخش‌هایی فیوزسوزی ناشی از برخورد اشیا با شبکه رخ داده بود که خوشبختانه همه این مشکلات حل شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در حال حاضر وضعیت شبکه برق اهواز عادی است و مشکلی در برق هیچکدام از مناطق اهواز پس از وقوع پدیده مونسون وجود ندارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *