فرمانده کل سپاه:

قدرت ما باعث شده فکر حمله در ذهن دشمن کنار گذاشته شود

سردار سلامی گفت: اگر امروز فکر حمله زمینی در ذهن دشمن منجمد و به کنار گذاشته شده به دلیل قدرت‌ نیروی زمینی ما است.
کد خبر: 22784
زمان انتشار: 21 جولای 2022 - 22:25 ب.ظ -
164 بازدید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سه خبر؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گردهمایی سراسری فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد، طرح تحول در راهبرد دفاعی نیروی زمینی را تشریح و آن را مبتنی بر نوع و مقیاس تهدیدات نوین و بزرگ دانست.

سرلشکر سلامی با بیان این که منبع قدرت سپاه، نیروی زمینی و این نیرو قلب و روح سپاه و منبع اصلی هویت آن است، گفت: با تدابیر اخیر فرمانده معظم کل قوا، نیروی زمینی ما در موقعیت یک تحول اساسی قرار گرفته است که شامل تغییر در نگرش به ابعاد عظیم این نیرو در نبرد‌های آینده است.

وی افزود: هر کشوری که در معرض تهدید است، اگر ضعیف دیده شده و در محاسبات دشمن ضعیف ارزیابی شود، به او حمله می‌شود؛ بنابر این باید متناسب با نگاهی که نسبت به تهدیدات و امنیت ملی و نظام و انقلاب اسلامی داریم، خود را برای این موقعیت آماده کنیم.

فرمانده کل سپاه با بیان این که هویت سپاه مبتنی بر امنیت آفرینی، جهاد، تدبیر، بصیرت و حفظ هویت، عزت، عظمت، آرامش، آبرو، اعتبار و منزلت کشور است، گفت: در این میان نیروی زمینی تحول گرای ما، قلب این حقیقت زنده و جاری است.

وی خاطر نشان کرد: نگاه تحولی ما به ارتقای راهبرد، تاکتیک و تکنیک در نیروی زمینی سپاه متناسب با تحولات و نوع دفاع در حال و آینده، ناظر بر دفاع از سرزمین و خاک و هویت ما است.

سرلشکر سلامی با استناد به رهنمودی از امیر مؤمنان علی (ع) که فرمود؛ به خدا قسم هیچ ملتی نیست که دشمن، پا در سرزمین او بگذارد و او ذلیل نشود، گفت: شما در نبرد‌های اخیر پیرامونی دیدید که اگر نیروی دفاعی کشوری در روی زمین سست قدرت باشد، دشمن، بی رحمانه سرزمین آن را اشغال می‌کند، از نوامیس عبور می‌کند و مال و جان و شرف و امنیت و آبرو و حیثیت یک ملت را نابود می‌کند؛ و اگر دشمن پای در سرزمین ملتی بگذارد، رهاورد آن، تحقیر و نابودی است.

وی تصریح کرد: ما هر آن چه قدرت داریم، از منبع زمینی عمل می‌کنند؛ تاریخ نشان داده است پادشاهان و امپراتوری‌ها می‌آیند و می‌روند، اما زمین و جغرافیا و قدر و قیمت و استقلال و تمامیت ارضی یک کشور، ثابت می‌ماند؛ این بدان معنا است که زمین هرگز ارزش راهبردی خود را در بقای نظام از دست نمی‌دهد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اهمیت نقش تقویت نیرو‌های دفاعی کشور در زمین، بیان داشت: نیروی زمینی فقط در دفاع، نقش آفرین نیست بلکه در بازدارندگی نقش تعیین کننده دارد؛ زمین در هر نبردی اصالت دارد، اما در جنگ بزرگ، خود، موضوع جنگ است، پس ما باید متناسب با مقیاس تهدیدات بزرگی که فرارو داریم، قدرتمند باشیم تا همچنان در محاسبات دشمن، تأثیر قاطع بگذاریم و این، بازدارندگی است.

وی افزود: اگر امروز فکر حمله زمینی در ذهن دشمن منجمد شده و به کنار گذاشته شده است به این دلیل نیست که اراده حمله در زمین ندارد، نه، این به دلیل قدرت سازی در نیروی زمینی و به دلیل نتیجه‌ای است که در نبرد انسانی، نمی‌تواند از این نیرو عبور کند.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه برای نبرد‌های کوتاه و درگیری‌های محدود، علاوه بر نیروی زمینی سایر قدرت‌ها نیز قطعا بسیار مؤثر خواهند بود تصریح کرد: وقتی دامنه جنگ، وسیع و هدف‌های سیاسی در جنگ‌ها به اندازه اشغال یک سرزمین یا تجزیه یک کشور یا فروپاشاندن یک نظام، بزرگ می‌شوند، اینجا نیروی زمینی نقش تعیین کننده خود را هم در جلوگیری از شکست و هم در خلق پیروزی می‌آفریند؛ یعنی فصل الخطاب تمام نقشه جامع دفاعی یک کشور می‌شود.

وی با اشاره به نقش و اهمیت نیروی انسانی در مؤلفه قدرت، افزود: قلب قدرت زمینی، انسان‌های مؤمن، معتقد، پرانگیزه و شهادت طلبی است که تا آخرین لحظات زندگی مقاومت می‌کنند؛ مقاومتی که محصول ایمان است و لذا معنویت و ایمان حقیقی، عنصر اصلی قدرت ما است.

فرمانده سپاه گفت: مقیاس اصلی قدرت مقابل ما یعنی آمریکا، در حوزه زمینی استعداد محدودی دارد و هر چند این استعداد محدود حرفه‌ای و آموزش دیده است و روی او سرمایه گذاری زیادی شده است و اپراتور‌های بسیار قوی هستند، اما قابل جایگزینی نیستند.

وی ادامه داد: اگر یگانی از این نیرو‌ها مهندم شد، قدرت بازسازی آن بسیار زمان بر خواهد بود؛ روح حاکم بر این یگان‌ها به گونه‌ای است که در یک تلفات انبوه، کاملا از هم می‌پاشد؛ محتاط است و از مرگ و مجروح و اسیر شدن گریزان و متواری است، در واقع مرد جنگ با مردانی که در میدان می‌ایستند، نیستند.

سرلشکر سلامی بیان داشت: نیروی زمینی ما هر چند صاحب فناوری و تجهیزات مدرن است، اما به آن‌ها تکیه نکرده و اصالت خود که همان پشتوانه معنویت، بصیرت و ایمان حقیقی است را حفظ کرده و این ضمانتی برای پیروزی است.

وی افزود: کسی که نخواهد شهید شود، پیشروی نمی‌کند، کسی که به معاد و مفهوم ایثار و شهادت آشنا و معتقد نباشد، به آب و آتش نمی‌زند و در قلب آتش ورود نمی‌کند و دشمن را فراری نمی‌دهد و در حد ظرفیت می‌جنگد، یعنی او اپراتور است؛ ارتش‌های بی ایمان در زمین، اپراتورند.

فرمانده کل سپاه درادامه با بیان این که نیروی زمینی جدید ما باید برای انطباق با تغییرات تازه در گونه‌های متنوع تهدید، تغییرات را در دکترین، تاکتیک و تکنیک تکمیل کند، گفت: گاهی ممکن است که دشمن، شما را مجبور به جنگ در اعماق دور نماید و در آن صورت باید الزامات آن و الزمات تأمین یک یا دو سرزمین بینابینی را نیز دنبال کنید.

وی در پایان خطاب به رزمندگان و فرماندهان نیروی زمینی سپاه افزود: این کشور به برکت وجود شما و امثال شما عزیزان، سربلند و امن است و در مرزهایش مشعل‌های پرفروغ دفاع روشن است؛ خدا به شما این شایستگی را داده است که لباس جهاد و دفاع از این ملت برتن دارید؛ شما دوست دارید برای عزت اسلام شهید شوید، اما تمنا، شهادت توأم با پیروزی است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *